۱۳۹۱ دی ۱۴, پنجشنبه

اعتصاب غذای مجدد مهدی خزعلی









مهدی خزعلی که پیش از این با قول فراهم شدن شرایط قانونی و مساعدت جهت آزادی همراهانش از سوی مسوولان زندان، اعتصاب غذای خود را شکسته بود، مجددا در اعتراض به ادامه رفتارهای غیرقانونی بازجویان و نهادهای قضایی و انتقال مجدد به بند ۲۰۹ وارد اعتصاب غذا شده است.
بنا به گزارش کلمه، مهدی خزعلی دوشنبه گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان و جابجایی‌های متعدد در بندهای زندان اوین، با خانواده خود ملاقات کرده است.
در این دیدار که در بازپرسی اوین انجام شده، وی نسبت به بدقولی‌ها و عدم رعایت موازین قانونی در برخورد با وی شکایت کرده است. ملاقات حضوری خانواده خزعلی با وی پس از حدود ۶۳ روز انجام شده است.
پیش از این گزارش شده بود که فرزندان مهدی خزعلی به دادگاه احضار شده و مورد سوال قرار گرفته‌اند.
دادگاه برای دختر خزعلی که پیش‌تر احضار شده بود قرار منع تعقیب صادر کرده است، ولی هنوز خبری از تصمیم دستگاه قضایی برای همسر و برادر مهدی خزعلی در دست نیست.
مهدی خزعلی، که پیش از این نیز در اعتراض به رفتارهای فراقانونی و محدودیت‌های فراوان دست به اعتصاب غذا زده بود، تصمیم گرفته است مجددا در اعتراض به عدم آزادی همراهانش و همچنین انتقال غیرقانونی خود به بند ۲۰۹، اعتصاب غذای خود را سر گیرد. پیش از این وی با قول مساعد مسوولان زندان و بازجوی خود مبنی بر آزادی همراهانش اعتصاب غذایش را شکسته بود، اما پس از شکستن اعتصاب غذا وی بدون هیچ توضیحی به بند ۳۵۰ منتقل شد.
نزدیک به هفتاد روز از بازداشت این فعال سیاسی منتقد می‌گذرد در حالی که بیشتر روزهای آن را در اعتصاب غذا بوده و به نظر می‌رسد فشار به خانواده و اطرافیان مهدی خزعلی نشان از تلاش‌های مضاعف برای انزوای فعالین سیاسی دارد.
مهدی خزعلی متولد ۱۳۴۴ در قم، پزشک متخصّص چشم پزشکی، فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، مدیر انتشارات حیّان و بنیان‌گذار مؤسّسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح است. وی پس از آنکه به انتقاد از راهپیمایی دولتی ۱۳ آبان پرداخت و خواهان حضور مردم و منتقدین در این روز در اعتراض به وضع موجود شد بازداشت شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر