۱۳۹۱ بهمن ۱۴, شنبه

پرونده سازی جدید اطلاعات سپاه برای مسعود پدرام

 
 
 
 
 
 پرونده سازی بازجویان اطلاعات سپاه و فشار آن‌ها بر دادستانی تهران، مسعود پدرام از فعالان ملی -مذهبی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین را در معرض محکومیت جدیدی قرار داده است.

بنا به گزارش تارنمای کلمه، طی هفته جاری مسعود پدرام از بند ۳۵۰ زندان اوین به دادسرای اوین احضار شده و در شعبه چهارم بازپرسی و بر اساس گزارش بازجویان اطلاعات سپاه تفهیم اتهام و دفاع آخر نیز از وی اخذ شده است.

بر اساس این گزارش در پرونده جدید، مسعود پدرام به دلیل بیانیه‌های شورای فعالان ملی -مذهبی در حوادث پس از انتخابات ۸۸ متهم به تبلیغ علیه نظام شده است.

این نویسنده و پژوهشگر علوم سیاسی در آبان ماه سال ۹۰ با استناد به حکم سه سال حبس که ده سال پیش و در پی بازداشت فعالان ملی مذهبی در سال ۷۹صورت گرفت از سوی ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.

لازم به ذکر است که بازجویی به نام "علی اوسط" که مسوول پرونده فعالان ملی -مذهبی در اطلاعات سپاه است و چندی پیش مزاحمت‌ها و فشارهای او بر خانواده علیرضا رجایی در نامه سرگشاده ابوالفضل قدیانی به رییس قوه قضاییه افشاء شد، مسوول پرونده سازی اخیر علیه مسعود پدرام نیز بوده تا از طریق تهدید این زندانی سیاسی شرایط حبس وی را دشوار‌تر سازد.

علی اوسط چند روز پیش از بازداشت پدرام در سال گذشته ضمن احضار وی پیشنهاد کرده بود تا با اعلام استعفاء از فعالیت در شورای ملی-مذهبی‌ها خود را از تحمل زندان خلاص کند، که این پیشنهاد با مخالفت قاطع مسعود پدرام مواجه شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر