۱۳۹۱ بهمن ۱۴, شنبه

ممانعت مسئولین از اعزام میثاق یزدان‌نژاد به بیمارستان

 
 
 
 
 
 مسئولین زندان از اعزام میثاق یزدان‌نژاد دانشجوی زندانی که به ۱۴ سال زندان محکوم شده است به بیمارستان ممانعت به عمل آوردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میثاق یزدان‌نژاد زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج که از نوعی افسردگی شدید رنج می‌برد و بار‌ها تقاضای مرخصی درمانی‌اش بی‌جواب مانده، بدلیل امتناع از زدن دست بند و پابند از اعزام به بیمارستان محروم شد.

پزشکان بهداری زندان بار‌ها تشخیص خود را مبنی بر اعزام میثاق به مرخصی استعلاجی اعلام نمودند ولی مسئولین زندان بجای این اقدام قصد اعزام وی با دستبند و پابند به بیمارستان رازی را داشتند که با خودداری میثاق از این کار مسئولین اجازه اعزام را صادر نکردند.

یکی از نزدیکان میثاق یزدان‌نژاد که خواست نامش فاش نشود به گزارشگر هرانا گفت: "بیمارستان رازی مختص بیماران روانی می‌باشد و اعزام میثاق که از بیمار افسردگی شدید رنج می‌برد آن‌هم با دستبند و پابند و توقع درمان چنین بیماری از سوی مسئولین، کار عجیبی است."

وی همچنین ادامه داد: "ایشان اگر می‌خواهند روند درمان میثاق صورت پذیرد، باید به گفته پزشکان زندان گوش دهند و اجازه مرخصی استعلاجی را صادر نمایند تا در فضایی آرام بتوانیم اقدامات درمانی لازم را انجام دهیم."

میثاق یزدان‌نژاد، متولد سال ۱۳۶۵، از شهریور ۸۶ در زندان به سر می‌برد و از سال ۸۸ به زندان رجایی شهر تبعید شده است. این زندانی سیاسی همینطور ۶ ماه و بیست روز در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ بوده است.

وی، دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی در مقطع لیسانس است که به اتهام شرکت در مراسم بزرگداشت اعدامیان سال ۶۷ در گلزار خاوران، دستگیر و به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق به تحمل ۱۴ سال حبس محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر