۱۳۹۱ اسفند ۱۷, پنجشنبه

خانواده حکمتی در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی خواستار آزادی فرزندشان شدند









 خانواده امیر میرزایی حکمتی، تفنگدار سابق ارتش آمریکا، ‌ که به اتهام جاسوسی در زندان ایران است با ارسال نامه‌ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی خواستار آزادی او شدند.
به گزارش رادیو فردا به نقل از آسوشیتدپرس، خانواده امیر میرزایی حکمتی در این نامه که روز سه شنبه برای رهبر جمهوری اسلامی، فرستاده شده در حالی خواستار آزادی این آمریکایی ایرانی تبار شده‌اند که در این نامه به بیماری سرطان پدر این زندانی ۲۹ ساله هم اشاره شده است.
امیر حکمتی در آذرماه سال ۱۳۹۰ به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی‌ای) بازداشت شد و اعترافات تلویزیونی او در مستندی به نام «مهار شده» پخش شد.
اتهام جاسوسی امیر حکمتی، از سوی آمریکا و خانواده او رد شده است.
سارا حکمتی، خواهر امیر حکمتی، در گفت‌و‌گو با آسوشیتدپرس در حالی به حبس ۵۵۵ روزه برادرش در ایران اشاره کرده که به گفته او امیر حکمتی در اثنای تدارک سفر سال گذشته‌اش به ایران، عضویتش در ارتش آمریکا را به اطلاع مسئولان ایرانی رسانده بود.
حکم اعدام این تفنگدار سابق نیروی دریایی آمریکا از سوی دیوان عالی کشور نقض شده است، با این حال وی بیش از یک سال است که در زندان به سر می‌برد.
امیر حکمتی به گفته خواهرش در اواخر سال گذشته میلادی در اعتراض به نگهداریش در سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زد که منجر به بیهوشی او شد و این موضوع که به تازگی به اطلاع خانواده او رسیده موجب نگرانی آن‌ها درباره وضعیت جسمانی امیر و میزان دسترسی او به خدمات درمانی شده است.
سارا حکمتی ضمن اشاره به ابتلا پدرش به بیماری سرطان، گفته است که خانواده حکمتی در نامه ارسالی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی خواستار آزادی برادرش بر مبنای ملاحظات بشردوستانه شده است.
ارسال نامه به مقامات ایران درباره پرونده امیر میرزا حکمتی مسبوق به سابقه است. پیش‌تر هم شورای روابط ایران- آمریکا با به راه انداختن کارزاری خواستار آزادی امیر حکمتی شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر