۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

مجلس از توضیح وزیر کشور درباره مرگ ستار بهشتی قانع شد








 نمایندگان مجلس ایران پس از شنیدن سؤال علی مطهری درباره علل مرگ ستار بهشتی و دفاعیات مصطفی محمد نجار- وزیر کشور، با رأی خود اعلام کردند که از توضیحات وزیر کشور قانع شدند.
بنا به گزارش رادیو فرانسه، روز شنبه گذشته، علی مطهری- یکی از نمایندگان مجلس ایران، از بررسی سؤال خود از مصطفی محمد نجار- وزیر کشور جمهوری اسلامی، درباره مرگ ستار بهشتی، کارگر وبلاگ نویسی که در زندان‌های جمهوری اسلامی به قتل رسید خبر داد.
وی گفت: "انتظار داشتیم از خانواده ستار بهشتی و مردم عذرخواهی شود و رضایت خانواده او گرفته شود که البته این کار انجام نشد."
علی مطهری ادامه داد: "به هر حال مأموری اشتباهی کرده است و اگر با صداقت از خانواده ستار بهشتی عذرخواهی می‌شد وضعیت خیلی بهتر بود."
اما در جلسه امروز سه شنبه مجلس، پس از بررسی سؤال علی مطهری از محمد نجار- وزیر کشور، مبنی بر "تخلف تعدادی از مأموران نیروی انتظامی فتا" در زمینه مرگ ستار بهشتی، نمایندگان با ١٣۴رأی موافق، ٧۵ رأی مخالف، ٢١ رأی ممتنع از مجموع ٢۴٠ نماینده حاضر، اعلام کردند که از توضیحات وزیر کشور قانع شدند.
پیش از این، سؤال مطهری درباره مرگ ستار بهشتی در روز پنجم دی ماه سال گذشته در یکی از جلسات کمیسیون امنیت ملی با حضور وزیر کشور مورد بررسی قرار گرفته بود که وی اعلام کرد از پاسخ وزیر کشور قانع نشده است.
همچنین پیش‌تر با پیگیری‌های احمد توکلی- دیگر نماینده تهران، کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارشی را از نحوه فوت و علل بازداشت این وبلاگ نویس تهیه کرد و آن را در صحن علنی مجلس قرائت کرد؛ در پی قرائت این گزارش، رئیس پلیس فتا عزل شده و متخلفان این پرونده دستگیر شدند اما پرونده ستار بهشتی در قوه قضائیه هنوز در حال بررسی است و حکم متخلفان صادر نشده است.
در حالی نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر کشور قانع شده‌اند که گوهر عشقی- مادر ستار بهشتی، در پیام تصویری که به مناسبت نوروز امسال خطاب به مردم ایران منتشر کرد، از رسیدگی نکردن مسئولان به پرونده ستار بهشتی انتقاد کرده بود.
مادر ستار بهشتی، در این ویدئو گفت که "می‌خواهیم کشورمان و فرزندانمان آزاد باشند و کنار خانواده خود آسایش داشته باشند. چرا باید زیر شکنجه باشند؟ چرا باید کشته شوند؟"
نیروهای امنیتی یک هفته قبل از آغاز سال نو، در تماس تلفنی سحر بهشتی- خواهر ستار بهشتی، را تهدید به ضرب و شتم کرده و به وی اعلام کرده بودند که در صورت حضور بر سر مزار ستار بهشتی در آخرین پنجشنبه سال با آن‌ها برخورد می‌کنند.
همچنین ده‌ها مأمور اطلاعاتی و امنیتی روز پنج شنبه ۲۴ اسفند با حضور بر سر مزار ستار بهشتی از برگزاری مراسم پنجشنبه آخر سال برای وی توسط خانواده‌اش جلوگیری کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر