۱۳۹۲ تیر ۷, جمعه

آزادی ۳۰ نفر از فعالین مدنی ارومیه پس از بازجویی سرپایی








 گزارش‌ها حاکی از آن است که به جز ۶ تن از بازداشت شدگان اخیر در اورمیه، باقیِ این افراد پس از چند ساعت بازجویی سرپایی، از بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات اورمیه آزاد شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، روز پنجشنبه ششم تیر ماه، ۳۶ تن از فعالین آذربایجانی ساکن اورمیه هنگام عزیمت به دامنه‌های سهند در پل میانگذر شهید کلانتری اورمیه بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات اورمیه منتقل شدند؛ ماموران امنیتی پس از چندین ساعت بازجویی از فعالین آذربایجانی، به جز ۶ نفر، بقیه  را آزاد کردند.
بر همین اساس،  "سمیه علی دوستی" استاد دانشگاه اورمیه در رشته‌ی فیزیک اتمی و ملکولی، کاپیتان و عضو تیم فوتبال بانوان اورمیه، "وحید فائزپور(کیاکسار)" وبلاگ نویس، "غلام قلی‌زاده" فعال مدنی، "میثم آزادی" فعال مدنی، "وحید نصیبی" فعال مدنی و "مرتضی زرین" همچنان در بازداشت اداره اطلاعات بسر می‌برند.

گفتنی است این فعالین جهت حضور در مراسمی که عصر روز پنجشنبه به‌مناسبت گرامیداشت ۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با شکنجه و نیز گرامیداشت سال پروفسور زهتابی در دامنه‌ی کوه سهند برگزار شد، اورمیه را به مقصد دامنه های کوه سهند ترک کرده بودند.

لازم به ذکر است ماموران امنیتی پس از بازداشت این فعالین آذربایجانی با انتقال ایشان به پاسگاه شهید کلانتری پل میانگذر شهید کلانتری اقدام به ضرب و شتم ایشان نمودند. در این ضرب و شتم چندین تن از این فعالین زخمی و حال سمیه علی دوست وخیم گزارش شده است.

یادآور می شود ماموران امنیتی پریا خلیل زاده عضو تیم ملی فوتبال بانوان ایران، سئودا خلیل زاده، معصومه پریوژ، زهرا زاد قاسم، حسین زاد قاسم، توحید حسنی، سعید لطفی، سعید عبدی، نیما حسنی ، سینا حسنی ، عرفان مقدم ، سیما ساکنی، میلاد کولانی (سابوتای) بابک قانع (بایک آرازلی) خواننده رپ ترکی آذربایجانی را به‌همراه ۱۶ تن دیگر به اداره‌ی اطلاعات اورمیه انتقال داده و پس چند ساعت بازجویی ایشان را آزاد نموده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر