۱۳۹۲ تیر ۷, جمعه

انتقال آرش محمدی از قرنطینه به بند مالی زندان تبریز








 آرش محمدی، فعال دانشجویی چپ که  عصر روز بیست و پنچم خرداد ماه سال جاری توسط نیروهای سپاه پاسداران تبریز بازداشت و سوم تیرماه به بند قرنطینه‌ی زندان تبریز متقل شده بود، از روز چهار تیر ماه، در بند مالی این زندان به سر می‌برد.
نقی محمودی وکیل دادگستری، ضمن اعلام این خبر به هرانا گفت: "آرش محمدی پس از انتقال به بند مالی به اعتصاب غذای خود که از روز ۲۷ خرداد ماه و در اعتراض به رفتار خشن و شکنجه‌های شدید اعمالی از طرف بازجوهای اطلاعات سپاه عاشورای تبریز آغاز کرده بود، پایان داد."
این فعال دانشجویی، عصر روز ۲۵ خرداد ماه و در پی تجمعات و جشن‌های مردمی پس از برگزاری یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری به همراه چند تن دیگر از دانشجویان بازداشت و به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و "اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی" تحت بازجویی قرار گرفته بود.
آقای محمودی در ادامه تاکید کرده است که نامبرده در طول مدت بازجویی تحت اعمال شکنجه‌های جسمی شدید قرار گرفته و به همین علت وضعیت جسمی وخیمی دارد.
گفتنی است، آرش محمدی پیش‌تر نیز در ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۰ به همراه برادرش دستگیر و پس از ۶۶ روز بازداشت، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در روز ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم، بازداشت و در نهایت با آزادی مشروط در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۱ از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر