۱۳۹۲ تیر ۷, جمعه

تشدید مجازات محمد داوری به دلیل اعتراض به حکم







مسئولان زندان اوین دور تازه ای از فشار بر زندانیان را آغاز کرده اند و برای نخستین بار نیز زندانیان را به اتهام غیبت مورد محاکمه قرار داده اند.

به گزارش جرس، در همین رابطه محمد داوری زندانی بند۳۵۰ روز دوشنبه ۲۷ خرداد، پس از اعتراض به رای شعبه ۱۱۷۴ مجتمع قضایی قدوسی تهران با تشدید مجازات مواجه شد و حسن اسدی زیدآبادی، عماد بهاور، حسین نعیمی پور، سید محمد باقری و محسن صادقی نور به یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
بر اساس این گزارش، داوری به همراه پنج نفر دیگر از زندانیان بند روز دوشنبه به دادگاه ۱۱۷۴ مجتمع قضایی قدوسی تهران احضار شدند و در حالی که منتظر تفهیم اتهام بودند، منشی دادگاه در غیاب قاضی از آنان خواست که حکم صادر شده را امضاء کنند. پس از این که این شش زندانی از پذیرش حکم خودداری کردند، معاونت مجتمع قضایی قدوسی به آنان گفته است: به دلیل این که قاضی در مرخصی به سر می برد و خواسته است که این پرونده سریع مورد بررسی قرار بگیرد حداقل مجازات برای آنان در نظر گرفته شده است و چنانچه از پذیرش آن خودداری کنند، پرونده به شعبه دیگری ارجاع داده خواهد شد و ممکن است مجازات آن ها تشدید شود.

حسن اسدی زیدآبادی، سید محمد باقری، حسین نعیمی پور، عماد بهاور و محسن صادقی نور که به همراه داوری به دادگاه احضار شده بودند حکم صادره را پذیرفته اند اما محمد داوری از پذیرش آن خودداری می کند. به همین دلیل پرونده او با توصیه مدیر مجتمع قضایی قدوسی به شعبه دیگری انتقال و به سه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

محمد داوری، سردبیر سایت سحام نیوز و از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در سال ۱۳۸۸ پس از افشای آزار جنسی بازداشت شدگان بازداشت شد و به پنج سال زندان محکوم شد و در دوران گذراندان محکومیت به دلیل شرکت در تجمع صنفی معلمان یک سال دیگر به حکم او افزوده شد. او از شهریور ماه ۱۳۸۸ تا اسفند ماه سال گذشته که برادرش را از دست داد از مرخصی محروم بود.

آقای داوری درمورد دلیل اعتراض خود به دادگاه گفته است: من براساس روال تمدید مرخصی توسط دادستانی که تلفنی وشفاهی نتایج موافقت یا مخالفت با درخواست تمدید را اعلام می نماید مرتکب غیبت شدم وتمام مدتی را که بیرون از زندان بودم با اطلاع دادستانی مشغول مراسم ترحیم برادرم یا پیگیر مسائل پزشکی بودم. همچنین صدور حکم بدون تشکیل دادگاه وفراهم نبودن امکان دفاع درمرحله نخست وصدور حکم دوم بدون حضور نماینده دادستانی و با توصیه معاون مجتمع برای تشدید مجازات نسبت به حکم اولیه را خلاف روال قضایی ومغایر با وجدان وعرف معمول میدانم وحق خود دانستم تا به هر دو حکم اعتراض کنم.

لازم به ذکراست علاوه بر این شش زندانی که به اتهام غیبت به جریمه نقدی محکوم شدند وتعداد دیگری از زندانیان سیاسی نیز درهفته های گذشته به بازپرسی احضار وتفهیم اتهام شدند که به احتمال زیاد درروزهای آینده به دادگاه فراخوانده می شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر