۱۳۹۲ تیر ۲۲, شنبه

اعزام رسول بداقی به بیمارستان و فشار بر خانواده و نزدیکان وی







اعضای خانواده و بستگان رسول بداقی در کوهدشت و اسلامشهر مورد تهدید، ارعاب قرار گرفته‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رسول بداقی زندانی سیاسی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران به دلیل دفاع از حقوق معلمان و دانش آموزان و اعتراض نسبت به خصوصی سازی مدارس و زیر پا گذاشتن اصل سی قانون اساسی، مدت چهار سال است در زندان به سر می‌برد.
وی در دوران قبل از زندان به همراه سایرمعلمان و اعضای تشکل‌های صنفی سراسر کشور، به شیوه‌های گوناگون اعتراضات خود را به گوش جهانیان رسانده است.
یکی از نزدیکان رسول بداقی به گزارشگر هرانا گفت: "بستگان وی در کوهدشت و اسلامشهر به شیوه‌های گوناگون مورد تهدید، ارعاب، شکنجه و زندان قرار گرفته‌اند. در این راستا یکی از خواهرزاده‌های وی به نام زهره سلیمانی که در سال آخر دبیرستان مشغول تحصیل یوده است به خاطر پاره کردن عکس خامنه‌ای از صفحات اول کتاب‌های درسی‌اش و اعتراض نسبت به شیوه مدیریت دبیرستان شادی مورد خشم مدیر دبیرستان خانم (عزیزپور) قرار گرفته و پرونده تحصیلی وی را تحویل داده و از مدرسه اخراج کرده‌اند. پس از گذشت یک هفته از حراست آموزش پرورش کوهدشت با خانواده وی تماس گرفته شده و او را به همراه کتاب‌هایش به حراست احضار نموده‌اند. مسئولین حراست پس از تهدیدهای فراوان از جمله جلوگیری از ورود او به دانشکاه با ادامه تحصیلش موافقت کرده‌اند."
وی همچنین ادامه داد: "دختر رسول بداقی، شبنم بداقی در مدرسه راهنمایی کشوری اسلامشهر به خاطر اعتراض دانش آموزان مدرسه بوسیله مدیر مدرسه احضار و علت اعتراض دختران دانش آموز را تحریکات وی دانسته و تهدید کرده‌اند که در صورت تکرار وی را از مدرسه اخراج خواهند کرد."
این منبع در ادامه تصریح کرد: "اداره اطلاعات کوهدشت داریوش علیزاده برادرِ همسر رسول بداقی و دوتن از دوستان وی را احضار و پس از یازده روز شکنجه‌های قرون وسطایی با قید وثیقه آن‌ها را آزاد کرده‌اند و پس از مدتی توسط دادگاه کوهدشت احضار و به دوسال زندان تعلیقی محکوم کرده‌اند. همچنین ابراهیم بداقی برادر رسول بداقی بار‌ها به طور تلفنی تهدید و از او خواسته‌اند که از حمایت خانواده رسول بداقی خودداری کند. سایر اقوام و دوستان و نزدیکان و همکاران رسول بداقی به شیوه‌های گوناگون احضار تهدید و ارعاب شده‌اند."
وی در مورد وضعیت رسول بداقی در زندان رجایی شهر کرج گفت: "رسول بداقی معلم زندانی قرار بود امروز شنبه ۲۲ تیر ماه به دلیل سردردهای شدید به بیمارستان سینا منتقل شود. اخیرا شیوع سردرد به دلیل امواج ناشی از دستگاه‌های پارازیت در زندان رجایی شهر شدت پیدا کرده است، این دستگاه‌ها برای مختل کردن تماس‌های تلفنی با موبایل و عدم ارتباط زندانیان با خارج زندان به شکل گسترده در زندان رجایی شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد که مشکلات بسیاری برای زندانیان ایجاد کرده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر