۱۳۹۲ تیر ۲۵, سه‌شنبه

مرگ ۲۶۵ تن در حوادث کار







 در دو ماهه اول امسال‌ ۲۶۵ تن در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌ها ۲۷۲ تن بود، ۶. ۲ درصد کاهش یافت.
بنا به گزارش ایسنا، در دو ماهه نخست امسال ۲۶۳ مرد و دو زن در حوادث کار جان باخته‌اند که در این میان سقوط از بلندی با ۱۲۷ فوتی بیشترین تعداد متوفیات حوادث ناشی از کار را در برمی‌گیرد.
پس از سقوط از بلندی، برخورد جسم سخت با ۶۱ فوتی و برق‌گرفتگی با ۳۵ فوتی در رتبه‌های بعدی دلایل مرگ بر اثر حوادث ناشی از کار قرار دارند.
در این مدت استان‌های تهران با ۴۸ فوتی، خراسان‌رضوی با ۲۵ فوتی و کرمانشاه با ۱۷ فوتی بیشترین تعداد تلفات حوادث ناشی از کار را داشته‌اند که این آمار در هر یک از استان‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳. ۱۴، ۳. ۵۶ و ۷. ۴۱ درصد افزایش داشته است.
همچنین استان‌های خراسان‌جنوبی با یک فوتی و اردبیل، خراسان‌شمالی، زنجان و سمنان هر کدام با دو فوتی کمترین مرگ بر اثر حوادث ناشی از کار را در فروردین و اردیبهشت ماه امسال داشته‌اند. استان ایلام در این مدت هیچ مرگی بر اثر حوادث کار نداشته است.
از کل فوت‌شدگان حوادث ناشی از کار در دو ماهه اول امسال تنها دو زن بودند که به دلیل برق‌گرفتگی در استان‌های مازندران و همدان جان خود را از دست داده‌اند.
کاهش آمار فوت‌شدگان حوادث ناشی از کار در دو ماهه ابتدای سال در حالی صورت می‌گیرد که در سال‌گذشته با افزایش این آمار در کشور مواجه بودیم. به نحوی که بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته ۱۷۹۵تن در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌ بودند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آنکه تعداد فوتی‌های حوادث کار ۱۵۰۷ تن بود، ۱. ۱۹ درصد بیشتر بود.
همچنین از کل تلفات حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۱۷۷۰ مرد و ۲۵ زن بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر