۱۳۹۲ تیر ۲۵, سه‌شنبه

وضعیت نامناسب امیررضا عارفی در زندان مسجدسلیمان







 با وجود گرمای شدید هوا، قطعی برق، عدم تفکیک جرایم و دوری راه برای خانواده؛ وضعیت امیررضا (پیمان) عارفی بسیار سخت گزارش شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیررضا عارفی زندانی سیاسی تبعید شده به زندان مسجدسلیمان بدلیل دوری راه و گرمای شدید هوا مدت ۴ ماه است که از داشتن ملاقات با خانواده خود محروم بوده است.
در این زندان که عارفی تنها زندانی سیاسی آن محسوب می‌شود، زندانبان‌ها هیچ گونه آشنایی با جرایم سیاسی و طریقه برخورد با زندانیان سیاسی ندارند و تفکیک جرایم نیز در آن رعایت نشده است.
زندانیان این زندان که متأهل هستند نیز بدلیل عدم فرهنگ سازی مناسب درخواست ملاقات خصوصی با زوجه خود را مطرح نمی‌کنند و ملاقات خصوصی بین همسران برای برقراری رابطه زناشویی به تابو تبدیل شده است.
همچنین با وجود گرمای هوای مسجد سلیمان که گاهی تا ۵۵ درجه سانتیگراد می‌رسد، قطعی‌های مکرر برق شرایط زندگی را برای زندانیان زندان مرکزی مسجدسلیمان طاقت فرسا کرده است.
از طرفی وجود باجه‌های تلفن در هواخوری زندان و اجازه دسترسی به هواخوری در طی روز و در ساعت اوج گرما سبب محرومیت عملی زندانیان از تماس تلفنی شده است.
گفتنی است، پیمان عارفی که دو ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در سن ۲۱ سالگی و به همراه همسر خود به اتهام هواداری از انجمن پادشاهی بازداشت شد، ابتدا به اعدام و سپس به ۱۵ سال حبس در تبعید زندان مسجدسلیمان محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر