۱۳۹۲ تیر ۱۹, چهارشنبه

تهدید خانواده دو پیرو یارسان که دست به خودسوزی زدند







خانواده دو تن از پیروان یارسان (اهل حق) که حدود ۴۰ روز پیش دست به خودسوزی زدند تهدید و از برگزاری مراسم ایشان در سالن‌های سطح شهر منع شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در آستانه برگزاری مراسم چهلم مرگ دو نفر از پیروان یارسان (اهل حق) در روز جمعه  ۲۱ تیر۹۲ نیروهای امنیتی خانواده های آنان را تهدید نموده اند.
مامورین امنیتی به ایشان تاکید کرده اند که با آرامش و  و عدم دعوت از مردم و در مزار آنان مراسم را برگزار نمایند و همچنین خانواده‌ی آنان از برگزاری مراسم در سالن های سطح شهر منع شده اند.
هفته پیش نیز با فشار نیروهای امنیتی حدود ۱۲۰ نفر از فعالان و متنفذین یارسان را از سراسر کشور در شهر صحنه کرمانشاه گرد هم آورده و تهدید کرده بودند که خشم  و اعتراضات مردم یارسان  را کنترل و از حضور در تجمع اعتراضی  که قرار است در برابر مجلس شورای اسلامی که چند روز بعد از چهلم درگذشتگان برگزار میشود منع نمایند.
این مراسم با اعتراض جوانان شهر صحنه بدون نتیجه پایان یافت.
هزاران نفر از مردم یارسان با تجمع در جلوی استانداری کرمانشاه تهدید نمودند که در صورت ادامه ظلم حکومت به آنان، اعتراضات خود را پس از چهلم آن دو نفر از سر خواهند گرفت و چند نفر نیز تهدید کردند که اگر تا چهلم احقاق حق نشود در برابر مجلس شورای اسلامی خود را آتش خواهند زد.
در این رابطه نوشاد طاهری ،سید مهرداد مشعشعی، سیاوش حیاتی ،سید شکرالله شاه ابراهیمی و طیب طاهری به اطلاعات کرمانشاه احضار و تهدید شده اند که پیگیر اعتراضات نشوند.
لازم به یادآوریست، دو نفر بنام های حسن رضوی از یارسانیهای  همدان و نیکمرد طاهری از شهر صحنه کرمانشاه، در تاریخ ۱۱ و ۱۵ خرداد ماه در اعتراض به ظلم حکومت به پیروان این دین خود را در برابر فرمانداری همدان به آتش کشیده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر