۱۳۹۲ تیر ۱۹, چهارشنبه

دادستان از صدور کیفرخواست پرونده ستار بهشتی خبر داد







 دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز در جمع خبرنگاران درباره پرونده مهدی و فائزه هاشمی، پرونده فساد ۳هزار میلیاردی، بمب‌گذاری در مهدیه تهران، دستگیری ۲۰ نفر مرتبط با ترورهای هسته‌ای و صدور کیفرخواست برای متهم پرونده ستار بهشتی توضیح داد.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، در حالی که امروز پزشکی قانونی گزارش نهایی خود را در مورد ستار بهشتی منتشر کرد و مدعی شد که قتل بر اثر ضربات وارده نبوده، عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست ناحیه ۳۱ (جرایم رایانه‌ای) درباره پرونده فوت ستار بهشتی وبلاگ‌نویس گفت: بازپرس پرونده تحقیقات خود را انجام داده و به زودی برای مته‌مان پرونده پس از اخذ آخرین دفاع کیفرخواست صادر خواهد شد.
او همچنین درباره پرونده مهدی هاشمی گفت: در این پرونده تحقیقات خوبی آغاز شده است و تلاش شده است تا تمام نقایصی که قاضی پرونده به آن‌ها اشاره کرده را مرتفع کند.
دادستان تهران درباره پرونده فائزه هاشمی که درباره اخلال در نظم زندان بود گفت: این پرونده در مرداد ماه امسال نوبت رسیدگی دارد.
او در مورد شکایت سازمان بازرسی کل کشور در مورد تالارهای کیش هم گفت: این پرونده در دادسرای کارکان دولت مطرح است و کارهای خوبی انجام شده که در حال بررسی است.
جعفری دولت آبادی همچنین گفت: در پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی ۵۰۰ نفر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند که از این تعداد پرونده ۲۵۰ نفر مختومه شد. رسیدگی به پرونده بقیه این افراد ادامه دارد و باید گفت در ۶۰ پرونده برای مته‌مان کیفرخواست صادر شد و ۲۵ درصد از این مته‌مان در دادگاه محاکمه شدند.
وی به محاکمه مته‌مان بانک آریا اشاره کرد و گفت: این پرونده ۲۹ متهم داشت که ۴ نفر آن‌ها در بازداشت به سر می‌برند که البته رسیدگی به این پرونده به پایان رسیده است. در بحث اجرای احکام مته‌مان پرونده در حال حاضر ۲۰ نفر در بازداشت به سر می‌برند که البته توافقاتی هم با بانک ملی، سپه، سامان و رفاه انجام شده تا مطالباتشان پرداخت شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر