۱۳۹۲ مرداد ۸, سه‌شنبه

حکم اعدام مردی که متهم به قتل با انگیزه حسادت است در دیوان تایید شد








مردی که متهم است به خاطر حسادت به دوستش، او را به قتل رسانده بود با تایید حکم اعدام‌اش در دیوان عالی کشور به زودی اعدام می‌شود.
به گزارش روزنامه خراسان، این مرد که علی نام دارد ۲۷ مهر ۸۹ به کلانتری ۱۴۷ گلبرگ رفت و گفت دوستش ابوالقاسم را کشته است.
جسد ابوالقاسم در گوشه‌ای از خانه افتاده بود و شواهد نشان می‌داد بر اثر ضرباتی که به سرش اصابت کرده جان باخته است.
در همین حال متهم به قتل درباره انگیزه‌اش از کشتن ابوالقاسم گفت: "از مدتی قبل با یکدیگر دوست شدیم. آن زمان هر دوی ما بیکار بودیم و به همین دلیل بیشتر اوقاتمان را با یکدیگر می‌گذراندیم. چند ماه گذشت تا اینکه ابوالقاسم شغل خوبی پیدا کرد و وضعیت مالی‌اش بهتر شد. یک روز او با من تماس گرفت و گفت می‌خواهد خانه‌اش را تعمیر کند و به کمک احتیاج دارد. من هم چون او دوستم بود به کمکش رفتم اما فهمیدم او می‌خواهد از من به عنوان یک کارگر استفاده کند. او خودش کاری انجام نمی‌داد و به من دستور می‌داد. وقتی این رفتار او را دیدم عصبانی شدم و در یک لحظه با چوبی که کنار دستم بود ضربه‌ای به سرش زدم. فکر نمی‌کردم این ضربه‌ها باعث مرگ دوستم شود اما وقتی دیدم دیگر نفس نمی‌کشد نزد پلیس رفتم و خودم را تسلیم کردم."
در پی اعترافات این مرد پرونده اتهامی او در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.
او در جلسه دادگاه با ابراز ندامت از کاری که کرده است از اولیای دم و قضات دادگاه خواست او را ببخشند. او گفت وقتی دیدم دوستم وضعیت مالی‌اش روز به روز بهتر می‌شود و من هنوز بیکارم، به او حسودی‌ام شد و در یک آن چند ضربه به سرش زدم. من را ببخشید.
با وجود اظهارات این مرد قضات دادگاه او را مجرم تشخیص دادند و به اعدام محکوم کردند. این رای با اعتراض متهم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و قضات شعبه هفتم دیوان نیز با تایید این رای پرونده را برای طی مراحل قانونی به دادگاه فرستادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر