۱۳۹۲ مرداد ۸, سه‌شنبه

تهدید و ضرب و شتم ۴ شهروند کرد توسط نیروهای هنگ مرزی در سلماس







 نیروهای امنیتی هنگ مرزی شهرستان سلماس به چهار شهروند کرد تعرض نموده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قراردادند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، شمس الدین ایوری فرزند قادر، بهروز لاجورد فرزند کاظم، اسماعیل لاجورد فرزند کاظم و قادر جهانگیرزاده فرزند محمد علی، چهار شهروند کرد اهل روستای بروشخواران در پی مراجعه به هنگ مرزی و در خواست مجوز کتبی جهت درو کردن مزارع کشاورزی درنزدیکی نور مرزی ایران با کشور ترکیه توسط نیروهای امنیتی و حفاظت اطلاعات هنگ مرزی این شهرستان چندین ساعت مورد بازجویی، تهدید و ضرب و شتم قرار گرفتند.
بر پای همین گزارش٬ این اقدام نیروهای امنیتی وحفاظت اطلاعات هنگ مرزی این شهرستان به شکلی زننده و وحشیانه با هدف ایجاد ترس و وحشت در بین شهروندان و در جلوی درب اداره هنگ مرزی این شهرستان ٬ بدون ارائه حکم قانونی و قضایی صورت گرفته است وسبب ضرب و شتم ایشان توسط نیروهای امنیتی شده است.
همچنین درادامه‌ گزارش ارسالی آمده است، شهروز جهانگیرزاده فرزند قادر در سال ۸۲ براثرتیراندازی مأموران نیروهای به اصطلاح انتظامی ایران، در جاده روستای گوبه از توابع شهرستان سلماس هدف قرار گرفته و جان خود را از دست داده است و از‌‌‌ همان سال خانواده ایشان به دفعات مورد تعرض نیروهای امنیتی ایران قرار گرفتند.
درضمن اتهامات مطرح شده از سوی نیروهای امنیتی نسبت به این ۴ شهروند کرد از سوی مقامات امنیتی ایران همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) مطرح شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر