۱۳۹۲ مرداد ۲۰, یکشنبه

بازداشت سه تن از نوکیشان مسیحی در تبریز







 در ادامه‌ی موج تهدید و فشار بر مسیحیان در ایران، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی چند نوکیش مسیحی را در تبریز بازداشت کردند.

به گزارش محبت نیوز، در راستای افزایش فشار بر جامعه‌ی مسیحیان ایران، سه تن از نوكیشان مسیحی ساكن تبریز، به نام‌های "فرشید مدرس اول"، "محمدرضا پیری" و "یاشار فرزین نو" ۲۰ تیرماه سال جاری توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شدند.
ماموران پس از بازداشت این افراد ضمن تفتیش و بازرسی از منزل آنان برخی از وسایل شخصی این افراد را نیز ضبط و با خود بردند.

این افراد پس از دستگیری به بازداشتگاه مقر وزارت اطلاعات در زندان تبریز منتقل شدند.

همچنین تاکنون از جانب مقامات امنیتی و قضایی دلیلی برای بازداشت طولانی و نوع اتهام این نوکیشان مسیحی به خانواده‌های این زندانیان اعلام نشده است.

تداوم بازداشت، نگرانی و بی خبری از وضعیت سلامت این افراد موجب پیگیری های خانواده به مراکز امنیتی و قضایی شد که علیرغم تلاشها برای مشخص شدن وضعیت آنان تاکنون نتیجه ایی در بر نداشته است. در بسیاری از موارد این موضوع موجب می‌شود تا برخی افراد مسئول ضمن دادن وعدها مبنی بر آزادی زود هنگام عزیزانشان و یا تهدید و هشدار به خانوادهها خواستار سکوت و عدم اطلاع رسانی در این باره میشوند.

سرکوب مسیحیان ایران، بیشتر گروه‌هایی از مسیحیان را مورد هدف قرار داده است که به تعبیر مقامات رژیم جمهوری اسلامی "مسیحیان تبشیری و تندرو" هستند و تهدیدی بر علیه نظام جمهوری اسلامی محسوب میشوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر