۱۳۹۲ مرداد ۲۰, یکشنبه

قطع ۱۰۰ درخت کهنسال درکه در تعطیلات عید فطر







 پس از قطع درختان خیابان ولیعصر و اعتراض‌های بی‌نتیجه‌ای که صورت گرفت، گزارش‌ها حاکی از قطع درختان کهنسال در منطقه‌ی اوین درکه‌ی تهران است.
به گزارش ایرنا، طی دو شب گذشته، حدود ۱۰۰ درخت با قدمت بیش از ۴۰ سال در حوالی میدان درکه‌ی تهران قطع شده است؛ این در حالیست که شهرداری تهران این رقم را تکذیب کرده و می‌گوید تنها "دو درخت" قطع شده‌اند.
این کار که توسط یک شرکت پیمانکاری شهرداری منطقه ۲ تهران و با استفاده از فرصت تعطیلات عید فطر انجام شده با بهانه‌ای مثل ساخت پیاده‌رو صورت گرفته و اینطور که پیداست این کار همچنان ادامه دارد و قرار است امشب هم تعداد دیگری درخت در این محدوده قطع شود.
قطع این درختان در خیابان شهید احمدپور، خیابان مفیدی و کوچه‌ی الله‌وردی صورت گرفته و این درختان عمدتاً از نوع سرو، تبریزی، صنوبر و همچنین کاج‌های ۴۰ ساله بوده‌اند.

قطع درختان تهران در شرایطی صورت می‌گیرد که کارشناسان محیط زیست بارها نسبت به عواقب این کار هشدار داده‌اند.
به تازگی و در خصوص قطع درختان در خیابان ولیعصر تهران، احمد محیط طباطبایی، از اعضای شورای سیاست‌گذاری ثبت میراث تاریخی عنوان کرده است که انجام هر طرحی در این خیابان  باید با نظر سازمان میراث فرهنگی انجام شود. هم‌چنین مسعود نصرتی، مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران نیز اعلام کرد که برای قطع درختان خیابان ولیعصر، استعلامی از این سازمان گرفته نشده است. خیابان ولیعصر که با چنارهایش مشهور است، با ۱۸ کیلومتر طول، بلندترین خیابان خاورمیانه به شمار می‌رود که به دستور رضاشاه سال ۱۳۰۷ ساخته شد و سال ۱۳۱۸ این خیابان تا تجریش ادامه پیدا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر