۱۳۹۲ مرداد ۲۰, یکشنبه

سیروان حسین پناهی موقتاً از زندان آزاد شد







 سیروان حسین پناهی فعال مدنی کرد و زندانی سیاسی محبوس در زندان سنندج، روز پنج شنبه ۱۷ مرداد ماه با قید وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش سودویند و به نقل از فیس بوک انور حسین پناهی ، سیروان حسین پناهی ، فعال مدنی کرد، که در روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ توسط نیروهای امنیتی شهر قروه بازداشت شده بود بعد گذارندن ۵۰ روز در سلولهای انفرادی اطلاعات و چند ماه در زندان امروز با قید وثیقه از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.
سیروان حسین پناهی٬ خواهر‌زاده انور حسین پناهی زندانی سیاسی- مدنی کرد است که در روز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات در منزل پدرش در روستایی قروچای از توابع شهرستان دهگلان دستگیر شد. چند ماه پیش دادگاه انقلاب شهر سنندج "سیروان حسین پناهی" را به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به تحمل ۷ ماه حبس محکوم نمود.

گفتنی است که انور حسین پناهی که پسر بزرگ این خانواده و از فعالان مدنی و سیاسی و از معتمدین منطقه دهگلان بشمار می‌رود، در تاریخ ۱۳۸۶/۸/۱۵ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و مدت ۶ ماه را در بی‌خبری مطلق در اداره اطلاعات قروه بسر برد. این زندانی سیاسی کرد در اواخر بهار سال ۱۳۸۷ به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی و محاربه و همکاری با یکی از احزاب کرد" به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض‌ سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به ۶ سال زندان تقلیل پیدا کرد.

انور حسین پناهی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج بسر میبرد. گفتنی است که در طول ۶ سال اخیر بعد از دستگیری آقای انور حسین پناهی بیش از ۳۳ نفر از خانواده حسین پناهی بطور جداگانه و به بهانه‌های مخلفت دستگیر شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر