۱۳۹۲ مرداد ۲۵, جمعه

دادستانی توجهی به وضعیت نامساعد فرزندم ندارد







زلیخا موسوی مادر حسین رونقی ضمن انتقاد از بی‌توجهی دادستانی و مسئولان می‌گوید: حسین از روز جمعه ۱۸ مرداد اعتصاب غذا کرده و ما هر چقدر پیگیری می‌کنیم دادستانی و مسئولان قوه قضاییه توجهی نمی‌کنند، اگر همچنان به ما پاسخ ندهند و به شرایط بد جسمی حسین بی‌توجهی کنند و بخواهند او را همچنان با این شرایط در زندان نگه دارند ظرف چند روز آینده جلوی دادستانی همراه پسرم دست به اعتصاب غذا خواهم زد شاید اینگونه صدای ما را کسی بشنود.

سیدحسین رونقی روز یکشنبه در نامه ای از بند ۳۵۰ زندان اوین به همبند سابق خود، ابوالفضل عابدینی، که بیش از دو هفته ی پیش به زندان اهواز تبعید شد و از همان روز در اعتراض به این تصمیم دست به اعتصاب غذا زده است نوشته بود: می‌دانم که پایداری و ایستادگی امروز ما، فرهنگ فردای فرزندان این مرز و بوم است و از همین رو عاجز از آنم که در مقابل اعتراض و ایمان تو بایستم و به تو بگویم به فکر جان و سلامتی‌ات باش، عاجزم چرا که هیچ یاری کننده و فریادرسی نیست که تو را در این روزهای سخت همراهی کند، چرا که ما موجیم که آسودگی ما عدم ماست.

به گزارش کلمه، این فعال حقوق بشر در بند در نامه ی خود با اعلام اعتصاب غذا در حمایت از ابوالفضل عابدینی آورده بود: من در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان به جان و سلامت انسان‌ها، عدم رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی بیمار، افزایش فشار بر خانواده‌ام، تبعیدهای خودسرانه و غیرقانونی زندانیان سیاسی بی‌گناه و قرار دادن اجباری آن‌ها در شرایط غیرانسانی، بی‌خبری از برخی از زندانیان و همچنین در اعتراض به تداوم قانون ستیزی‌ها و ناروایی‌ها اعتصاب غذا خواهم کرد هر چند این روش را نادرست و اشتباه می‌دانم و تبعات سنگینی برای من در پی خواهد داشت.
پیش از این کلمه خبر داده بود که ابوالفضل عابدینی که در مدت حضور ستار بهشتی در بند ۳۵۰ زندان اوین شاهد علائم شکنجه های روی بدن وی بود و نزد شهریاری بازپرس تحقیق علت مرگ ستار بهشتی شهادت داده بود، به زندان اهواز تبعید شد. وی بدلیل اعتراض به تبعید غیرقانونی به هنگام خروج از زندان اوین اعلام اعتصاب غذا نامحدود کرده و گفته تا زمان بازگشت به زندان اوین اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.

مادر سیدحسین رونقی، فعال حقوق بشر در بند در مورد برخوردهای خودسرانه و غیرقانونی و از اختلال در تلفن‌های خانواده خود بدلیل تماس رسانه‌ها و خبرنگاران خبر داده و می گوید: از روزی که حسین دست به اعتصاب غذا زده است تلفن من و پدرش را مدام قطع و وصل می‌کنند و نمی‌گذارند ما در مورد وضعیت حسین حرف بزنیم و اطلاع رسانی کنیم آیا این نوع برخوردهای خودسرانه و غیرقانونی درست است؟ اگر از تلویزیون‌ها و رسانه‌های خارجی تماس نگیرند چگونه ما صدای اعتراضمان را به گوش مسئولان برسانیم راه دیگری برای ما نگذاشته‌اند این‌ها اجازه بدهند ما با تلویزیون و روزنامه‌های داخل ایران حرف می‌زنیم و درد خودمان را می‌گوییم اما اجازه نمی‌دهند.

زلیخا موسوی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی فرزندش عنوان می‌کند: هفت روز است حسین اعتصاب غذا کرده و هنوز ما نتوانسته‌ایم در مورد مرخصی درمانیش کاری بکنیم، حسین بیمار است و از مشکلات زیادی رنج می‌برد نگرانش هستیم چون کم کاری کلیه، التهاب مثانه و پروستات، سنگ کیسه صفرا و زخم معده دارد و در این شرایط دست به اعتصاب غذا زده است.

مادر این زندانی سیاسی وضعیت کنونی وی را نامساعد می‌داند و می‌گوید: پدرش روز دوشنبه به ملاقات حسین رفته بود به پدرش گفته که کلیه‌اش خونریزی دارد. پدرش می‌گفت که او ضعیف شده بود و حتی حال صحبت کردن نداشت. وضعیت حسین نامساعد است اما او گفته اعتصابش را نمی‌شکند چرا که بی‌توجهی مقامات دادستانی تبدیل به یک رویه شده و برای جان زندانیان بیمار هیچ ارزشی قائل نیستند. من از مسئولان درخواست می‌کنم به این وضعیت رسیدگی کنند حسین و دیگر زندانیان سیاسی هم یکی مثل بچه‌های خودشان هستند چرا باید بی‌گناه سال‌ها تو زندان عمرشان را بگذرانند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر