۱۳۹۲ مرداد ۲۵, جمعه

بیخبری مطلق از وضعیت اکبر امینی پس از ۷۳ روز بازداشت







 با وجود گذشت ۷۳ روز از بازداشت اکبر امینی، وی تا کنون موفق به تماس تلفنی و یا ملاقات با بستگان خود نشده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اکبر امینی شب ۱۷ خرداد ماه در منزل مسکونی خود بازداشت شد.
اکنون پس از گذشت ۷۳ روز از بازداشت، وی اجازه هیچ‌گونه تماس و یا ملاقاتی با خارج از زندان را پیدا نکرده است.
یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "با وجود گذشت دو ماه و اندی که از بازداشت غیرقانونی اکبر امینی می‌گذرد و بر خلاف همهٔ قوانین، در این مدت نه تماس تلفنی با خانواده داشته و نه ملاقاتی داشته و نه از کوچک‌ترین حقوق یک متهم بازداشتی برخوردار بوده. دوستان و خانواده‌اش هیچ خبری از او ندارند و فقط می‌دانیم که در انفرادی‌های بند ۲۰۹ اوین نگهداری می‌شود. بتازگی هم از دادگاه برای اکبر امینی احضاریه‌ای آمده که حکم ۵ سال محکومیتش در دادگاه تجدیدنظر استان به تایید رسیده و همچنین ۱ سال حبس تعلیقی وی نیز به اجرا گذارده خواهد شد. از همین رو طبق این احضاریه اکبر امینی باید خود را جهت اجرای ۶ سال محکومیت به زندان اوین معرفی نماید. گویا قوه قضاییه خبر نداشته که اکبر امینی هم اکنون هم در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می‌برد."
لازم به یادآوریست، اکبر امینی در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۹ با در دست داشتن نمادهای اعتراضی از جرثقیلی واقع در چهارراه قصر تهران بالا رفته که پس از چند ساعت بازداشت و به یک سال حبس تعزیری محکوم و پس از تحمل یک سال حکم خود از زندان آزاد شده بود. وی پس از آزادی بار‌ها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و احضار شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر