۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

احضار مجدد یعقوب ملکی‌ و ابلاغ اتهامات جدید







 یعقوب ملکی‌، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین مجددا مورد احضار قرار گرفت و اتهامات جدیدی به او ابلاغ شد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، کاپیتان یعقوب ملکی‌، از فرماندهان سابق نیروی هوایی و استاد دانشگاه که به اتهام ارتباط با دول متخاصم و تلاش بی‌ انجام برای کودتا به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است طی‌ روز‌های اخیر مجددا به بند ۲۰۹ زندان اوین احضار و مورد بازجویی قرار گرفته و اتهامات جدیدی به وی ابلاغ شد.
دکتر یعقوب ملکی‌ که دانش آموخته کشور آمریکا است و سابقه ۶۳ ماه حضور در جنگ ایران و عراق را در کارنامه خود دارد، در سال ۱۳۷۳ به علت اختلاف با برخی‌ فرماندهان نیروی هوایی پیش از موعد بازنشسته شد و اقدام به فعالیت‌های فرهنگی‌ و همچنین تدریس در دانشگاه علوم پزشکی‌ ارومیه و برخی‌ شعبات دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی‌ کاردبردی کرد، وی هم اکنون در زندان اوین به تدریس زبان انگلیسی به سایر زندانیان مشغول است.
یعقوب ملکی‌ در اردیبهشت ۱۳۸۹ بازداشت و ۱۳ ماه تحت شدید‌ترین فشار‌های جسمی‌ و روحی‌ قرار گرفت که آسیب‌های جدی از جمله اختلال در بینایی را برای او به همراه داشت. وی در آذرماه ۹۰ نیز از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه در حال آزاد شدن بود که با درخواست کار‌شناسان پرونده جلوی‌ آزادی وی گرفته شد.
یعقوب ملکی‌ در اعتراض به محاکمه نه عادلانه و ممانعت وزارت اطلاعات از دفاع وکلا در دادگاهی‌ که چند دقیقه به طول کشید از خود دفاع نکرد و سکوت کرد، آقای ملکی‌ در آن‌ دادگاه به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر