۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

مخالفت دادستانی با اعزام محمد حسن پورسیفی به بیمارستان

http://hra-news.org/images/stories/new/M/m.h.yp.seyfi.jpg






 محمد حسن یوسف پورسیفى، فعال حقوق بشر همچنان در انتظار حکم دادستان براى اعزام به بیمارستان است.
به گزارش تارنمای کلمه، با وجود اینکه حدود دو ماه از پیگیرى وضعیت درمانى محمد حسن یوسف پورسیفى، فعال حقوق بشر و کودکان کار و زندانى بند ٣۵٠ زندان اوین مىگذرد، اما هنوز اقدامى براى اعزام وى به بیمارستان انجام نشده است.
یوسف‌پور که از گویندگان و تهیه کنندگان صدا و سیما بود، ١٨ شهریور ٩١ خود را براى اجراى حکم ۵ سال و شش ماه حبس تعزیرى به زندان اوین معرفى کرد.
وى در تیرماه سال ٩٠ نیز به مدت یکماه توسط اطلاعات سپاه بازداشت و دز بند انفرادى دو الف بازجویى شد. حکم صادره توسط قاضى صلواتى در شعبه ١۵ دادگاه انقلاب بخاطر عضویت و مسئولیت واحد جذب و معرفى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانى صادر شده بود.
یوسف‌پور چند ماه است که از اختلال شبکیه هر دو چشم و جابجایى مهره هاى کمر رنج مى برد این در حالى است که پزشک زندان اوین اعزام و انتقال او را به بیمارستان تایید کرده است.
این زندانی سیاسی سه ماه است که در نوبت ویزیت پزشک مغز و اعصاب براى تایید عمل مهره هاى کمر بسر مى برد. ولى دادستانى هنوز اقدامى براى اعزام وى به بیمارستان انجام نداده است.
با اینکه او یکسال است که در زندان در حال گذراندن دوران محکومیت خود است، دادستانى به خانواده همسر وى نیز اجازه ملاقات نمى دهد و هر هفته ملاقات را به بهانه هاى مختلف به تعویق مى اندازد.
یوسف‌پور در اردیبهشت سال جارى بخاطر اعتراض به برخورد نامناسب معاون زندان اوین به همراه دوستان همبندى‌اش بخاطر شعار دادن ١٠ روز به بند انفرادى ٢۴٠ زندان اوین منتقل شد. یوسف‌پور در بند ٣۵٠ نیز از فعالیت هنرى غافل نیست.
نمایشنامه خوانى، برگزارى کارگاه نمایش و فن بیان، اجراى برنامه گلگشت و دبیر سرویس حقوق بشر هفته نامه دیوارى ٣۵٠ از عمده فعالیت هاى او در طول یکسال گذشته در بند ٣۵٠ زندان اوین بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر