۱۳۹۲ شهریور ۲۳, شنبه

مهدی فراحی شاندیز در سلول انفرادی و ممنوع الملاقات است

 
 
 
 
 
 
 مهدی فراحی شاندیز، زندانی سیاسی زندان اوین از تاریخ ۲۶ مرداد ماه در سلول انفرادی بند ۲۰۹ اوین بصورت ممنوع الملاقات نگهداری می‌شود.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهندس مهدی فراحی شاندیز که تا کنون چندین بار به اتهام‌های سیاسی بازداشت شده است، در روز کارگر سال ۸۸ در پارک لاله تهران دستگیرشده وه‌مان شب ماموران وزارت اطلاعات خانه‌اش را جستجو و کلیه مدارک، وسایل شخصی و کتب را ضبط کردند.

فراحی شاندیز در پی این دستگیری به ۹ ماه حبس محکوم شد که بیشتر آنرا درسلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ اوین گذراند و بهمن ماه ۸۸ از زندان آزاد شد.

آخرین بار پس از مراجعات مکرر به دادگاه انقلاب برای گرفتن لوازم و مدارک توقیف شده‌اش (گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی، کامپیو‌تر و...) با ممانعت آن‌ها از ورود به شعبه مورد نظر مواجه شد و پس از مقاومت، دستگیر و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام توهین به رهبری و اخلال در نظم به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

مهدی فراحی شاندیز که از دی ماه سال ۹۰ در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد، از روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۱ در اعتراض به حبس و حصر غیر قانونی رهبران جنبش سبز به مدت چند هفته در اعتصاب غذا بسر برد.

وی روز ۱۱ دی ماه سال ۹۱ به دنبال سر دادن شعارهای اعتراضی ۲۰ روز به انفرادی منتقل شد و پس ازپایان این مدت به جای بند ۳۵۰ به اندرزگاه ۸ سالن ۱۰ که محل زندانیان عادی است انتقال داده شد.

یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "مهدی فراحی شاندیز در سالن ۱۰ اندرزگاه ۸ نیز به اعتراض خود ادامه داده و در بهمن سال ۹۱ در بند ۲۴۰ در سلول انفرادی، جواد مومنی معاون اجرایی زندان و عباسی رئیس بند ۲۴۰ پس از خودداری شاندیز برای نوشتن توبه نامه وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و دست او را شکستند و روز‌ها او را با دست شکسته در سلول‌‌ رها کردند. تا پایان سال ۹۱ را در سلول انفرادی گذراند و دوباره به اندرزگاه ۸ منتقل شد. در روز انتخابات ریاست جمهوری به بند ۲۴۰ منتقل و باز مورد ضرب و شتم عباسی قرار گرفت که باعث آسیب دیدگی قفسه سینه او شد. بعد از گذشت تقریبا ۲ ماه در سلول انفرادی و در شرایط سخت و با درد قفسه سینه، کمردرد و پای زخمی، زندانی بود و در سلول‌های مجاور او نیز زندانی دیگری وجود نداشت و در سیستم کامپیوتری زندان نام او جز زندانیان اندرزگاه ۸ ثبت شده بود و علی رغم بودن در انفرادی روزهای چهارشنبه با خانواده‌اش ملاقات داشت."

وی در ادامه گفت: "مهدی از ۲۶ مرداد ماه به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ اوین منتقل شده و ممنوع الملاقات است. دلیل عمده فشار بر مهدی فراحی شاندیز، نافرمانی اعتراضی او نسبت به قوانین زندان است که شامل سردادن شعارهایی چون» زنده باد آزادی «و» مرگ بر دیکتاتور «و... و خودداری از حضور در آمارگیری زندان بوده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر