۱۳۹۲ شهریور ۱۳, چهارشنبه

امدادگران کمپ سرند در دادگاه تجدید نظر تبرئه شدند








 دادگاه تجدید نظر استان امدادگران کمپ سرند را از اتهامات وارده تبرئه و برایشان قرار منع پیگرد صادر کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیشتر شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر  برای امدادگران بازداشت شده در کمپ سرند، مجموعا ۱۸ سال زندان صادر کرده بود.
طی حکم این شعبه بدوی سیدحسین رونقی ملکی به دو سال حبس تعزیری، بهروز علوی به دو سال و سه ماه حبس تعزیری،حمیدرضا مسیبیان به دو سال و شش ماه حبس تعزیری، واحد خلوصی به دو سال حبس تعزیری، بهرام شجاعی به دو سال حبس تعزیری و فرید روحانی، سیدحسن رونقی ملکی، شایان وحدتی، مسعود وفابخش، هومن طاهری، سپهر صاحبان، دانیال حسنی، علی محمدی، مرتضی اسماعیل‌پور، محمد ارجمندی راد، محمداسماعیل سلمان‌پور، محمدامین صالحی، میلاد پناهی‌پور و امیر روناسی هر کدام به به شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی خیرالهی و قاضی ستارزاده طی حکمی که به وکلای متهمین ابلاغ شد، کلیه متهمین را از اتهامات انتسابی تبرئه و برایشان قرار منع تعقیب صادر کرد.
با این حال یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "طی حکمی که به وکیل فرید روحانی ابلاغ شده آمده است که اتهام توهین به رهبری برای وی همچنان مفتوح است. این در حالی است که این اتهام هرگز به وی تفهیم نشده و در کیفرخواست نیز چنین بحثی نبوده است."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر