۱۳۹۲ شهریور ۱۳, چهارشنبه

وضعیت نا‌مساعد جسمی امیررضا عارفی و مخالفت با مرخصی درمانی وی







امیررضا (پیمان) عارفی زندانی سیاسی زندان مسجدسلیمان که از مشکلات فک و دندان رنج می‌برد همچنان از مرخصی درمانی محروم است.
مادر این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "مرخصی حق قانونی، شرعی و عرفی هر زندانی است. من فکر می‌کنم پسر من کاملا فراموش شده و کسی به فکر حق و حقوق وی نیست. پسرم از مشکلات دندان رنج می‌برد و بدلیل کمبود امکانات پزشکی در زندان باید به مرخصی پزشکی اعزام شود تا مورد درمان قرار گیرد."
وی ضمن تشکر از مسئولین زندان مسجد سلیمان گفت: "مشکل ما با مسئولین تهران است. مسئولین زندان مسجد سلیمان در برای مرخصی وی مانعی ایجاد نمی‌کنند ولی مسئولین در تهران با مرخصی درمانی وی موافقت نمی‌کنند. اکنون ۵۳ ماه است پیمان در زندان است و حتی ۱ ساعت هم مرخصی نداشته است. پسرم زن جوان دارد و شرعا هم مسئولین باید با مرخصی وی موافقت نمایند."
مادر پیمان عارفی همچنین گفت: "ما این هفته موفق شدیم بعد از ۵ ماه به ملاقات پیمان برویم. دوری راه و مشکلات مالی مانع می‌شود که از تهران به مسجدسلیمان برویم و ملاقات کنیم. تبعید پیمان به مسجدسلیمان عملا ما را از ملاقات با وی محروم کرده است."
گفتنی است، بعد از چهار سال و نیم پیمان عارفی از حق مرخصی محروم بوده و هیچ گونه عفوی شامل وی نشده است. پیمان با وجودی که بار‌ها تقاضای مرخصی خود را کتبا اعلام نموده با مخالفت دادستان و وزارت اطلاعات روبرو می‌شود.
پیمان عارفی که دو ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در سن ۲۱ سالگی و به همراه همسر خود به اتهام هواداری از انجمن پادشاهی بازداشت شد، ابتدا به اعدام و سپس به ۱۵ سال حبس در تبعید زندان مسجدسلیمان محکوم شده است.
لازم به یادآوریست، پیمان عارفی هم پرونده با آرش رحمانی‌پور بوده که به اتهام عضویت در انجمن پادشاهی ایران در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۸۸ با حکم دادگاه انقلاب اعدام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر