۱۳۹۲ آبان ۲۹, چهارشنبه

هشتصد کارگر پلی‌اکریل اصفهان در اعتراض به عملی نشدن وعده فرماندار تجمع کردند







 بیش از ۸۰۰ کارگر کارخانه پلی‌اکریل اصفهان عصر دوشنبه ۲۷ آبان‌ماه در اعتراض به عملی نشدن وعده فرماندار در محوطه کارخانه تجمع کردند.
یکی از کارگران معترض که نامش منتشر نشده به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: “فرماندار وعده داده بود اجرای سیاست کوچک‌سازی کارخانه پلی‌اکریل اصفهان را متوقف کند و کارگران هم بر همین مبنا تصمیم گرفته بودند اعتراضاتشان را موقتاً متوقف کنند.”
به‌گفته این کارگر فرماندار امروز گفته است سیاست کوچک‌سازی به قوت خود باقی است اما جزئیات قراردادهای کارگران تغییر نمی‌کند و کارگران تعدیل نمی‌شوند.
کارگر معترض ضمن بیان این‌که سخنان فرماندار غیرعملی و به زیان کارگران خواهد بود، افزود: “تعدادی از نمایندگان کارگران به ملاقات فرماندار رفتند تا وی را متقاعد کنند به کارخانه بیاید و درباره وعده‌هایش به کارگران توضیح بدهد اما فرماندار نه تنها به میان کارگران نیامد بلکه وعده‌های قبلی‌اش را نیز نقض کرد.”
یک هزار و ۵۰۰ کارگر کارخانه پلی‌اکریل اصفهان سال‌هاست که در قالب شش شرکت زیرمجموعه تحت مسئولیت شرکت مادر (هلدینگ) کار می‌کنند. با تصمیم کارفرما مبنی بر جداسازی شرکت‌های زیر مجموعه، امنیت شغلی کارگران در خطر قرار گرفته است.
بر اساس سیاست کوچک‌سازی این کارخانه، مجموعه شرکت‌های پلی اکریل ایران در حال واگذاری است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر