۱۳۹۲ دی ۸, یکشنبه

سالگرد اعدام ۶ زندانی عقیدتی اهل سنت در زندان قزل‌حصار









 در ۷ دی ماه سال گذشته ۶ تن از زندانیان عقیدتی اهل سنت در زندان قزل‌حصار کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.
۶ تن دیگر از زندانیان عقیدتی اهل سنت که هم اکنون در ۵۵مین روز از اعتصاب غذا بسر می‌برند و با حکم اعدام روبرو هستند، طی نامه‌ای که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته می‌نویسند: «ما امروز از داخل‌‌‌ همان زندان، با‌‌‌ همان اتهام، با‌‌‌ همان حکم از‌‌‌ همان دادگاه و توسط‌‌‌ همان قاضى، از تمام مردم حق طلب ایران و جهان خواستاریم که این جنایت هولناک و این قتل عمد را هرگز فراموش نکنند و براى مجازات عاملان آن جنایت از هیچ تلاشى دریغ نکنند زیرا که با فراموش کردن این مصیبت و این جنایت‌ها، عملا دست حکومت را براى انجام و تکرار اینچنین جنایتهایى باز می‌گذاریم و حکومت ماشین اعدام خود را با سرعت بیشترى به جلو پیش خواهد راند.»

متن کامل این نامه را در زیر می‌خوانید:
نامه زندان اعتصاب کننده اهل سنت در زندان قزلحصار
به یاد زندانیان اهل سنت اعدام شده در زندان قزلحصار
بسم الله الرحمن الرحیم
امروز ۷ دى ماه ۱۳۹۲ ما زندانیان عقیدتى سیاسى اهل سنت در ۵۴مین روز اعتصاب غذاى خودمان در اعتراض به احکام اعدام صادره براى خود هستیم.
امروز مصادف است با اعدام ۶ تن از برادران و همسنگران ما، در راه احقاق حقوق ضایع شده اهل سنت ایران به صورت عمومى و اهل سنت کردستان به صورت ویژه.
سال گذشته در چنین روزى ۶ تن از دوستان و هم قطاریان ما به نامهاى ۱. اصغر رحیمی ۲. کیوان زند کریمی۳. بهنام رحیمی ۴. محمد ظاهر بهمنی ۵. هوشیار محمدی ۶. بهرام احمدی به خاطر جرمى که هرگز مرتکب آن نشده بودند اعدام شدند.
ما امروز از داخل‌‌ همان زندان، با‌‌ همان اتهام، با‌‌ همان حکم از‌‌ همان دادگاه و توسط‌‌ همان قاضى، از تمام مردم حق طلب ایران و جهان خواستاریم که این جنایت هولناک و این قتل عمد را هرگز فراموش نکنند و براى مجازات عاملان آن جنایت از هیچ تلاشى دریغ نکنند زیرا که با فراموش کردن این مصیبت و این جنایت‌ها، عملا دست حکومت را براى انجام و تکرار اینچنین جنایتهایى باز می‌گذاریم و حکومت ماشین اعدام خود را با سرعت بیشترى به جلو پیش خواهد راند.
همچنین از تمام شما مردم شریف ایران و تمام نهادهاى حق طلب خواستاریم که به حکومت ایران جهت پایان دادن به ظلم و ستم به اهل سنت ایران و همچنین آزاد کردن تمامى زندانیان اهل سنت و لغو احکام جائرانه براى فعالین اهل سنت، فشار مضاعف وارد کنند و در حمایت از ما بیانیه صادر کنند.
ما ۶ نفر از زندانیان اهل سنت که در زندان قزل حصار، که خاص براى جرایم اجتماعى است نگهدارى می‌شویم و به علت اعتصاب غذاى طولانى مدت دچار مشکلات بسیار جدى شده‌ایم و متأسفانه حکومت و مسؤلان زندان هم هیچگونه توجهى به وضعیت ما نمی‌کنند و سکوت جامعه جهانى خیال حکومت را آسوده کرده است و هیچ فشارى را بر خود احساس نمی‌کند و بار‌ها به ما گفته‌اند منتظریم اعتصابتان را بشکنید تا ما شما را اعدام کنیم.
لذا از همه خواستاریم که با هر آنچه که در توان دارند نگذارند سرنوشت ما ۶ نفر، همانند ۶ همقطارمان بشود که سال گذشته به علت نبود پوشش رسانه اى و عدم حمایت مجامع جهانى از آن‌ها، حکومت ایران آن‌ها را با خیالى آسوده به دار آویخت.
نویسندگان نامه ۱ – سید هادى حسینى ۲ – حامد احمدى ۳ – کمال ملایى ۴ – جمشید دهقانى ۵- جهانگیر دهقانى ۶- صدیق محمدى
تاریخ تنظیم نامه ۷/۱۰/۱۳۹۲ در سالروز اعدام ۶ تن از جوانان اهل سنت کردستان در زندان قزلحصار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر