۱۳۹۲ دی ۸, یکشنبه

خونریزی کلیه و از بین رفتن سوی چشم در ۵۵مین روز از اعتصاب









شش زندانی اهل سنت محکوم به اعدام در زندان قزل‌حصار در ۵۵مین روز از اعتصاب غذا با مشکلات بینایی و خونریزی کلیه مواجه هستند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حامد احمدی یکی از شش زندانی اهل سنت که در اعتصاب غذا بسر می‌برد دچارخونریزی کلیه شده و دیگر قادر به ادرار کردن نیست؛ وی در شرایط خطرناکی بسر می‌برد.
از بین رفتن سوی چشم از دیگر مشکلاتی است که چند تن از این زندانیان اعتصاب کننده بدان دچار شده‌اند و مسئولین هیچ‌گونه رسیدگی در این باره صورت نداده‌اند.
دکتر محمود امیری مقدم پزشک و فعال حقوق بشر ساکن نروژ در مورد وضعیت سلامتی ایشان ابراز داشت: «شرایط ایشان بسیار نگران کننده است و اعتصاب وارد مرحله‌ای شده که عوارض جبران ناپذیری را در پی‌خواهد داشت.»
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «خانواده این ۶ زندانی اهل سنت صبح روز شنبه جهت ملاقات با ایشان به زندان قزل‌حصار مراجعه کرده و مورد بازرسی و توهین شدید مسئول زندان قرار گرفتند. این خانواده‌های پس از ۴ ماه موفق شده بودند برای دیدار عزیزانشان به زندان بروند که متاسفانه مسئولین از هیچ توهین و حرف زشتی در حق ایشان دریغ نکردند. در ‌‌نهایت نیز با وجود طی صد‌ها کیلومتر راه از سنندج تا زندان قزل‌حصار تنها ۱۰ دقیقه اجازه ملاقات را پیدا کردند.»
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سیدهادی حسینی از روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و حکم اعدام که برایشان صادر شده، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر