۱۳۹۲ دی ۲۳, دوشنبه

مرضیه مرتاضی احضار و با وثیقه آزاد شد





 مرضیه(مینو) مرتاضی لنگرودی، عضو شورای فعالان ملی ـ مذهبی دیروز یک‌شنبه پس از احضار به دادسرای شهید مقدس (اوین)، تفهیم اتهام، و با قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.
مرتاضی لنگرودی، همسر حبیب‌الله پیمان، عضو مادران صلح و از فعالان جنبش زنان و حامیان جنبش سبز در حوادث پس از کودتای انتخاباتی ۸۸ است.
به گزارش کلمه این فعال ملی ـ مذهبی در پی احضاریه‌ای، روز یک‌شنبه ۲۲ دی ماه ۹۲ با شکایت وزارت اطلاعات، به دادسرای واقع در اوین مراجعه کرد. پس از بازجویی و تفهیم اتهام، بازپرس پرونده قرار بازداشت برای این فعال مدنی صادر کرد، که با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی، به آزادی موقت تبدیل شد.
مینو مرتاضی و همسرش آقای پیمان، در چند سال اخیر، به شکل مکرر هدف تهدیدهای تلفنی و احضار و بازجویی توسط نهادهای مختلف اطلاعاتی و امنیتی قرار گرفته‌اند.
پیمان، فعال برجسته ملی ـ مذهبی و نویسنده نواندیش دینی، نیز بعد از تحمل بیش از ۸ ماه حبس در سلول انفرادی در بازداشتگاه‌های سپاه،و سپس ۵ ماه حبس در سلول جمعی، از سال ۱۳۸۰ به قید وثیقه چند صد میلیون تومانی آزاد است. دبیر جنبش مسلمانان مبارز، چند سال است از برگزاری هر جلسه‌ای منع شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر