۱۳۹۲ دی ۲۹, یکشنبه

عدم رسیدگی به وضعیت شهرام احمدی و آرش شریفی





 باوجود وخامت وضعیت جسمی شهرام احمدی و آرش (رامین) شریفی، این دو زندانی عقیدتی کماکان از اقدامات درمانی محروم هستند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش شریفی که پیش‌تر نیز گزارشی از وضعیت بینایی وی در این خبرگزاری منتشر شده بود از شرایط نگران کننده‌ای برخوردار است.
آرش (رامین) شریفی از ناحیه هردو چشم دچار قوز قرنیه شده و پزشکان اعلام کرده‌اند وی چشم چپ خود را تقریبا از دست داده است و چشم راست وی هم در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «در حالی که دکتر حسین بوجاری جراح و متخصص چشم و عضو انجمن جراحان رفرکتیو و کاتاراکت اروپا گفته هر دو چشم آرش شریفی احتیاج فوری به پیوند قرنیه دارد اما پزشک بهداری زندان اوین دکتر قاسمی تحت فشار وزارت اطلاعات به آرش شریفی گفته که چشمت مشکلی ندارد و احتیاجی به اعزام نیست.»
شهرام احمدی دیگر زندانی عقیدتی بند ۳۵۰ زندان اوین که پیش‌تر کلیه چپ خود را از دست داده بود، بخاطر عفونت کلیه دیگرش مدتی است با مشکلات جسمی حادی روبرو شده است.
این منبع در مورد شهرام احمدی گفت: «شهرام احمدی مدتی است به خونریزی کلیه مبتلا شده و درچند روز گذشته چندین بار به بهداری زندان برده شد که دکتر خواهان انجام سنوگرافی پرای تشخیص درد برای او شده است، اما تا کنون مسئله سنوگرافی وی صورت عمل بخود نگرفته است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر