۱۳۹۲ دی ۲۹, یکشنبه

بازداشت و بی‌خبری از دو فعال مدنی و فرهنگی در خوزستان





 طی روزهای اخیر، دو تن از فعالان مدنی خوزستان، در شهرهای اهواز و ایذه بازداشت شدند.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، عبدالحسین بلدی، فعال فرهنگی و مدنی ساکن اهواز، روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه در آموزشگاه محل تدریس خود توسط ماموران لباس شخصی مسلح به سلاح کمری و بیسیم بازداشت شد.
ماموران امنیتی همچنین یکی از دانش آموزان را که به نحوه ورود و برخورد ماموران در آموزشگاه معترض بود، مورد هتاکی قرار داده، کارت و اوراق هویت وی را ضبط کردند.
این منبع همچنین اضافه می‌کند که ماموران امنیتی پس از بازداشت آقای بلدی، به منزل وی نیز مراجعه کرده، و ضمن برخورد توهین آمیز با خانواده این فعال فرهنگی و آموزگار بازنشسته، برخی کتب و اسناد موجود در محل را ضبط نمودند.
بر اساس این گزارش، روز دوشنبه نهم دی ماه نیز، مهرداد جمشیدپور، توسط ماموران وزارت اطلاعات در ایذۀ خوزستان بازداشت شد.
این آموزگار و فعال فرهنگی، پس از احضار به اداره آموزش و پرورش، توسط گروهی از ماموران لباس شخصی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل گردید.
هنوز از علت بازداشت و وضعیت این دو فعال فرهنگی خبری منتشر نشده و پیگیری خانواده آن‌ها بی‌نتیجه مانده است، و تنها بعد از مراجعات خانواده آقای جمشید‌پور به مراجع قضایی، به آن‌ها گفته شده که وی در تحقیقات قرار دارد.
طی هفته‌های اخیر، بازداشت و احضار و صدور احکام قضایی برای فعالان مدنی، کنشگران سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان سایبری شدت یافته و از وضعیت بازداشت شدگان هفته‌های اخیر خبری منتشر نشده است. مقامات قضایی اعلام کرده‌اند که گروهی به دلیل اقدام علیه امنیت ملی نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی مورد بازداشت و تحقیقات قرار گرفته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر