۱۳۹۲ بهمن ۶, یکشنبه

آخرین وضعیت چاری محمدمراداف، تبعه ی ترکمنستان در زندان اوین





 چاری محمدمراداف تبعه ی کشور ترکمنستان ، فارغ التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته دیپلماسی و سازمانهای بین المللی وزارت امور خارجه بیش از چهار سال است که در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر میبرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چاری یک ماه پس از حوادث انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات در تهران بازداشت و طی حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در شرایطی که وکیل ، مترجم ، نماینده دادستان ، نماینده سفارت ترکمنستان در دادگاه حضور نداشتند به اتهام جاسوسی برای ترکمنستان و همکاری با شرکت روسی “زاپالیارنایا” که به عنوان مترجم پاره وقت مدتی مشغول به کار بود، به دلیل قاچاق اجناس ممنوعه به ایران و نیز تبلیغ علیه نظام مجموعا به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
این در شرایطی است که دیگر هموطن وی به نام باتیر شاه محمداف که نماینده شرکت روسی بوده است با حکم ۲۰ سال حبس تعزیری در بند ۳۵۰ به سر میبرد. اکنون پس از گذشت بیش از چهار سال از حبس این اتباع ترکمنستانی و با وجود عدم امکان ملاقات با خانواده هایشان ، امکان تماس تلفنی با خانواده و یا دسترسی کنسولی برای آنها فراهم نیست.
طی این سالها تلاش چاری برای برخورداری از حقوق یک زندانی در راستای ارتباط با خانواده ی خود از سوی مسولان بی پاسخ مانده است. متاسفانه آذر ماه گذشته با وجود درگذشت مادر وی ، همچنان با درخواست مرخصی یا دسترسی آزادانه وی به تلفن  مخالفت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر