۱۳۹۲ بهمن ۶, یکشنبه

دستگیری ۸۸ نفر متهم به اوباش‌گری در تهران





 فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: پلیس همه اراذل و اوباش را تحت نظر دارد و در چارچوب هفتمین مرحله از برخورد با این افراد، دیشب ۸۸ نفر از آن‌ها را در مناطق مرکزی و جنوبی تهران بازداشت کرد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، سردار سرتیپ حسین ساجدی نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به قول مجموعه پلیس تهران برای برخورد با اراذل و اوباش افزود: پلیس تهران بزرگ دیشب با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عملیات گسترده‌ای را انجام داد.
وی گفت: در این عملیات افرادی دستگیر شدند که انواع سلاح‌های سرد و گرم در اختیار داشتند و پلیس آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: بیشتر دستگیرشدگان عملیات اخیر سابقه جرم دارند و همه همشهری‌های پایتخت این اطمینان را داشته باشند که پلیس همواره مجرمان و بزهکاران را رصد و در صورت بروز کوچک‌ترین خطا به شدت با آنان برخورد می‌کند.
سردار ساجدی نیا در پاسخ به سئوالی درباره بازگشت سریع این افراد به جامعه پس از بازداشت گفت: ما این موضوع را به مراجع قضایی نیز منتقل کرده‌ایم و دستگاه قضایی نیز بر اساس قوانین موجود، احکام قضایی مرتبط با این افراد را صادر می‌‌کند.
وی با اشاره به افراد بازداشت شده عملیات اخیر، این افراد را اراذل و اوباش سطح ۲ و ۳ دانست و افزود: خوشبختانه در شش ماه اخیر در حوزه نزاع و شرارت، شاهد کاهش آمار در تهران بودیم.
سردار ساجدی نیا ضمن درخواست از نهادهای اجتماعی برای فعالیت برای کاهش جرم در جامعه گفت: ‌ خوشبختانه با توجه به اقدامات پلیس تقریبا اراذل و اوباش سطح یک نداریم و بیشتر افراد دستگیر شده از میان اراذل سطح ۲ و ۳ بوده که غالبا در سنین ۱۸ تا ۲۳ سال هستند.
وی افزود: با شناسایی افرادی که در آستانه ورود به جرگه اراذل و اوباش بوده‌اند، اقداماتی برای گرفتن تعهد از این افراد، پدر و مادر و حتی معتمدین محلی شده و خوشبختانه تاکنون گزارشی از بزه این افراد نرسیده است.
سردار ساجدی نیا همچنین گفت: پلیس فتا امروز صبح موفق به بازداشت فردی شد که گرداننده صفحه‌ای اینترنتی بود و در این صفحه با انتشار عکس‌هایی به معرفی افراد شرور تهران می‌پرداخت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر