۱۳۹۲ بهمن ۶, یکشنبه

بازداشت هژبر فیرزیان پدر دو زندانی بهایی سمنان





هژیر فیروزیان شهروند بهایی، جهت تحمل حبس بدل از جریمه نقدی به زندان سمنان منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  یک شهروند بهایی ساکن سمنان به نام «هژبر فیروزیان» ۵۲ ساله در روز شنبه ۵ بهمن ماه جهت اجرای محکومیت ۴۰ روز حبس تعزیری ما به ازای ۱۲۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی، خویش را به زندان سمنان معرفی و به بند منتقل شد.
 نامبرده پدر «شیدرخ» و «گلرخ فیروزیان» دو زندانی بهایی سمنان می‌باشد.
هژبر فیروزیان متهم به افترا نسبت به محمد رضا هاشمیان (مامور اداره کل اطلاعات سمنان) از طریق انتساب امور مجرمانه به وی شده است که بنا به ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی به پرداخت ۱۲۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی به حساب دولت محکوم گردید که چون از پرداخت جریمه خودداری کرده مابازای آن به ۴۰ روز حبس تعزیری محکوم می‌شود.
یکی از نزدیکان هژبر فیروزیان در رابطه با دستگیری این شهروند بهایی به هرانا اظهار داشت: «پس از دستگیری گلرخ و شیدرخ فیروزیان توسط ادراه اطلاعات سمنان در زمستان سال گذشته، آقای فیروزیان در ملاقاتی که با گلرخ داشت متوجه می‌شود که دخترش در ناحیه پشت دچار درد و کوفتگی می‌باشد که وقتی جریان را جویا می‌شود متوجه می‌شود که در یکی از بازجویی‌ها که جواب‌ها مورد پسند بازجو نبوده موجب شده بازجو مکررا و محکم به پشت صندلی گلرخ بزند که همین عمل موجب کوفتگی پشت و خون آمدن از بینی گلرخ می‌شود (بازجو همواره پشت گلرخ قرار داشته و هیچ وقت دیده نشده است). آقای فیروزیان مراتب را به قاضی پرونده، دادستان و رئیس دادگستری اطلاع می‌دهند اما چون اقدامی صورت نگرفت به ریاست جمهوری نامه‌ای می‌نویسند و جریان ضرب و شتم دخترشان را شرح می‌دهند. بعد هم سعی می‌کنند این نامه را به نماینده رئیس جمهور که به سمنان سفر کرده تحویل بدهند»
این فرد در دنباله سخنانش می‌گوید: «پس از مدتی با شکایت اداره اطلاعات سمنان برای هژبر فیروزیان احضاریه جهت شرکت در دادگاه می‌آید متعاقب آن احضاریه دیگری می‌آید که یکی از کارمندان اداره اطلاعات سمنان به نام محمد رضا هاشمیان از وی به اتهام افتراء شکایت کرده است. دادگاه اولیه به ریاست قاضی رئیسی در شعبه اول دادگاه انقلاب سمنان تشکیل و آقای فیروزیان متهم شناخته می‌شود و محکوم به ۱۲۰۰۰۰۰۰ ریال جریمه نقدی می‌شود این حکم در دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی سلامی هم تایید می‌شود. این در حالی است که آقای هژبر فیروزیان همواره اظهار داشته که شاکی پرونده، آقای هاشمیان را نمی‌شناسد و دخترش نیز چون همیشه بازجو در پشت وی راه می‌رفته بازجو را ندیده است و در ضمن با دیدن فیلم بازجویی برای شناختن هویت بازجو مخالفت شده است.»
این فرد مطلع در خاتمه اظهار می‌دارد به دلیل آنکه هژبر فیروزیان رای صادره غیرعادلانه دانسته از پرداخت جریمه خودداری کرده و در ازای آن به تحمل زندان محکوم می‌شود.
یادآوری می‌شود گلرخ و شیدرخ فیروزیان از ماه گذشته جهت گذراندن محکومیت به زندان سمنان منتقل شده‌اند. این دو شهروند بهایی متهم به تبلیغ آیین بهایی هستند.


1
2

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر