۱۳۹۲ اسفند ۱۷, شنبه

سه ماه حقوق ۹۵ کارگر «سدید ریخته‌گر» پرداخت نشده است





رئیس نهاد کارگری کارخانه «سدید ریخته‌گر» در شهرستان اسلامشهر از تعویق ۳ ماه حقوق و بیمه ۹۵ نفر از کارگران این کارخانه خبر داد.
«رضا علیپور» در این باره به ایلنا گفت: کارخانه سدید ریخته‌گر که یکی از شرکتهای معتبر در تولید قطعات سنگین فلزی در داخل و خارج از کشور است به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه را ندارد.
او با بیان اینکه معوقات حقوقی کارگران مربوط به آذر، دی و بهمن ماه سال جاری است افزود: علاوه بر ۳ ماه حقوق، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده بطوری که این کارگاه حدود یک میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.
به گفته رئیس شورای اسلامی کار سدید ریخته‌گر معوقات حقوقی کارگران بیشتر از سه ماه بود که کارفرما صبح امروز حقوق آبان ماه کارگران را به همراه یک میلیون تومان مساعده بابت حقوق سه ماه معوقات حقوقی به حساب همه کارگران واریز کرده است.
او در ادامه در خصوص سایر مشکلات کارگران سدید ریخته گر گفت: بخش دیگری از مشکلات کارگران مربوط به کسر مبالغی به عنوان سهم کارگر در پرداخت بیمه تکمیلی و تعاونی مصرف کارگری است. با وجود آنکه کارگران هر ماهه مبلغی را پرداخت می‌کنند اما به دلیل آنکه این مبالغ کسر شده از سوی کارخانه به حساب بیمه تکمیلی و تعاونی مصرف واریز نمی‌‌شود، کارگران نمی‌توانند از خدمات بیمه تکمیلی و تعاونی مصرف بهره‌مند شوند.
به گفته این کارگر، اگر مسئولان دولتی همچون گذشته برنامه‌ای جدی برای رفع مشکلات صنعت ریخته‌گری و قطعه سازی نداشته باشند این صنعت در خطر نابودی قرار خواهد گرفت و در این میان بیشترین ضرر و زیان را کارگران متحمل خواهند شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر