۱۳۹۲ اسفند ۱۷, شنبه

ممانعت از اعزام اورژانسی یکی از دراویش به مراکز درمانی





حمیدرضا مرادی که بدلیل مشکلات عروقی باید بصورت اورژانسی به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل می‌شد، با دخالت یکی از مسئولان زندان از اعزام بازماند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمیدرضا مرادی از دراویش گنابادی زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین که در اعتصاب غذا بسر می‌برد بدلیل مشکلات عروقی به بهداری زندان اوین منتقل شد و پزشکان نظر دادند که وی باید به مراکز درمانی خارج از زندان منتقل شود.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «یکی از مسئولین قضایی زندان اوین بدلیل اعتصاب ۶ تن از دراویش زندانی در بند ۳۵۰ از اعزام وی جلوگیری کرد.»
لازم به یادآوریست مجموعا ۱۰ تن از دراویش در زندان اوین، رجایی شهر کرج، عادل آباد شیراز و زندان مرکزی بندرعباس در اعتراض به عدم توجه به مسائل پزشکی و انتقال دو تن از ایشان به زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
گفتنی است، ۲۰۰ تن از دراویش گنابادی خارج از زندان از اعتصاب ایشان حمایت کرده و دست به اعتصاب غذا زده‌اند و همچنین روز شنبه ۱۷ اسفند ماه قرار است خانواده دراویش زندانی در مقابل دادستانی تهران تجمع خواهند کرد.
غلامرضا خسروی سوادجانی و بهنام ابراهیم‌زاده دو تن از زندانیان سیاسی زندان اوین هستند که از اعتصاب دراویش حمایت کرده و دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر