۱۳۹۲ اسفند ۲۵, یکشنبه

احضار یک درویش در شیراز در ارتباط با تجمع دراویش مقابل دادستانی





صبح امروز یک درویش ساکن شیراز از سوی پلیس امنیت (فتا) برای ساعاتی در اداره اماکن شیراز مورد بازجویی تهدید آمیز قرار گرفت
به گزارش مجذوبان نور؛ آقای ابراهیم صادقی از دراویش ساکن شیراز صبح امروز توسط پلیس امنیت شیراز در ارتباط با تجمع اخیر دراویش در مقابل دادستانی تهران مورد بازجویی قرار گرفت. در این بازجویی که با تهدید و ارعاب همراه بوده است، مامورین این درویش را جهت اخذ تعهد اجباری در ارتباط با عدم شرکت در تجمعات مخل امنیت ملی و صدور فراخوان‌های مشابه، با تهدیداتی چون اخراج از دانشگاه و ایجاد درد سر برای وی، تحت فشار قرار دادند که با این وجود امضا تعهد نامه از سوی این درویش جوان رد شد.
تفتیش عقاید، توهین به بزرگان و مشایخ طریقت گنابادی، طرح اکاذیب در مورد جرایم دراویش زندانی از دیگر مواردی بوده که در این بازجویی غیرقانونی طرح شد، اما عمده سوالاتی در ارتباط با تجمع دراویش زندانی در مقابل دادستانی صورت گرفت. برخورد خشن و تهدید به ضرب و شتم نیز از دیگر موارد مشهود در این بازجویی بوده است.
یادآور می‌شود روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند ماه عده زیادی از دراویش از سراسر کشور در اعتراض به وضعیت دراویش زندانی در مقابل دادستانی تهران گرد آمده و خواستار رسیدگی فوری به وضعیت آن‌ها می‌شوند. این گردهمایی اعتراضی در هر دو روز با بازداشت‌های گسترده و برخورد خشونت آمیز سرکوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر