۱۳۹۳ فروردین ۳۱, یکشنبه

نماینده کارگران «کشتارگاه سیمرغ» اخراج شد





دبیر خانه کارگر نیشابور از اخراج رئیس شورای اسلامی کارگران «کشتارگاه سیمرغ» به دلیل پیگیری مطالبات صنفی کارگران خبر داد.
«محمد عمارلو» درباره دلایل اخراج این نماینده صنفی کارگری به ایلنا گفت: اخراج آقای «احمد نصر آبادی» پس از آن صورت گرفت که او به همراه سایر اعضای شورای اسلامی پی‌گیر حقوق قانونی کارگران بود.
این فعال کارگری یادآور شد: کشتارگاه سیمرغ یکی از واحدهای زیر مجموعه گروه «هرم طلایی شرق» محسوب می‌شود.
در همین رابطه «احمد نصر آبادی» رئیس شورای اسلامی کشتارگاه سیمرغ مجموعه هرم طلایی نیشابور دلیل اخراج‌ خود را انجام وظیفه قانونی‌ برای پی‌گیری مطالبات کارگران عنوان کرد و مدعی شد: در این واحد تولیدی کارگران علاوه بر آنکه دستمزدی مطابق آنچه قانون کار وشورای عالی کار مصوب می‌کنددریافت نمی‌کنند، حق بیمه آن‌ها نیز به طور کامل به سازمان تامین اجتماعی واریز نمی‌شود.
اوبا بیان اینکه من بعد از ۷ سال سابقه کار در تاریخ یکم بهمن ماه سال گذشته اخراج شدم، افزود: در این کشتارگاه کارگران مدت زمان بیشتر از آنچه که در قوانین کار و تامین اجتماعی تعیین شده است کار می‌کنند اما از دریافت مزایایی چون حقوق اضافه کاری، عائله‌مندی و مسکن محروم هستند.
این فعال صنفی کارگری همچنین در خصوص قرارداد کاری کارگران کشتارسیمرغ مدعی شد: قرارداد کارگران یکسویه وسفید امضاء است وبا آنکه مزایای قانونی در قرارداد منعقد شده اما در عمل کارفرما هیچ کدام را به کارگران کشتارگاه پرداخت نمی‌کند.
به گفته وی، پیش از این مشکلات کارگران و کارخانه بار‌ها از سوی اعضای شورا به صورت کتبی و حضوری به مسئولان کارفرمایی انتقال داده‌ شده بود که درعمل تا این لحظه هیچ کدام از مقامات کشتارگاه سیمرغ و یا گروه هرم طلایی شرق در این خصوص پاسخ قانع کننده‌ای نداده‌اند.
در این رابطه آقای «پاک‌نژاد» یکی از مدیران مجموعه هرم طلایی، ضمن تایید اخراج نماینده صنفی کارگران کشتارگاه سیمرغ هرم، دلیل اخراج وی را پرداختن به اموری غیر از وظایف نماینده صنفی کارگران عنوان کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر