۱۳۹۳ فروردین ۳۱, یکشنبه

ادامه‌ی اعتصاب غذای آیت مهرعلی‌بیگلو در زندان تبریز





 آیت مهرعلی‌بیگلو، فعال سیاسی آذربایجانی محبوس در زندان مرکزی تبریز ششمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آیت مهرعلی‌بیگلو، از روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۳ در اعتراض به تهدید، احضار و دستگیری اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و نیز آزار و اذیت مضاعف آنان از جمله تبعید زندانیان سیاسی، عدم موافقت با انتقال زندانیان سیاسی به شهر محل سکونت‌شان، تفتیش منازل زندانیان به طرزی خشن و ایجاد رعب و وحشت در منازل آنان و نیز عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.
این عضو زندانی «یئنی‌گاموح» که در بند مالی زندان مرکزی تبریز محبوس است از بیماری مزمن معده نیز رنج می‌برد.
گفتنی است، محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو(یوروش)، لطیف حسنی و بهبود قلیزاده ۵ عضو کمیته‌ی مرکزی «یئنی‌گاموح» در ماه های پایانی سال ۹۱ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و متعاقباً هر یک به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شدند. این فعالین آذربایجانی پس از یک دوره‌ی چند ماهه تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج هم اکنون در زندان مرکزی تبریز به سر می برند.


هم‌چنین، آرش محمدی، فعال دانش‌جویی محبوس در زندان مرکزی تبریز نیز که به مدت ۵ روز در همبستگی با آیت مهرعلی‌بیگلو در اعتصاب غذا بود اعلام کرده است در صورت بی‌توجهی مسئولان به خواسته‌های آقای مهرعلی‌بیگلو اعتصاب خود را از سرخواهد گرفت.‌

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر