۱۳۹۳ فروردین ۳۱, یکشنبه

وزارت خارجه افغانستان نسبت به اعدام افغانها در ایران اعتراض کرد





سخنگوی وزارت خارجه افغانستان نسبت به اعدام چهار شهروند این کشور در ایران اعتراض و اظهار نگرانی کرد.
به گزارش بی بی سی ،احمدشکیب مستغنی، سرپرست دفتر مطبوعاتی وزارت امورخارجه افغانستان با اشاره به اینکه افغانستان هر نوع اعمال جنایت‌کارانه و مربوط به مواد مخدر را محکوم می‌کند، اعدام چهار شهروند افغان را در ایران تایید کرد.
او به بی‎بی‎سی گفت که گزارش‌های که از سفارت افغانستان در تهران به وزارت خارجه افغانستان رسیده، چهار تن از شهروندان افغانستان به تاریخ ۲۶ حمل/ فروردین امسال در شهر اصفهان ایران به جرم قاچاق مواد مخدر اعدام شده‌اند.
آقای مستغنی گفت که مقامات افغانستان همواره از همتایان ایرانی خود خواسته‌اند که مجازات افغانهای را که در ایران به اعدام محکوم هستند، به حبس ابد تغییر بدهند.
او افزود که تاکنون ایران اجساد این افراد را به مقامات افغانستان تحویل نداده است، ولی سفارت افغانستان درتهران موضوع را پی‌گیری می‎کند.
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان افزوده که براساس گزارشهای رسیده سه نفر از اعدام شدگان از ولایت تخار در شمال شرق و یک نفر از ولایت هرات در غرب افغانستان هستند.
دولت ایران تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده‌است.
در ماه فوریه سال گذشته میلادی نیز اجساد پنج تن از شهروندان افغانستان که به جرم قاچاق مواد مخدر در ایران اعدام شده بودند، به تخار منتقل و در منطقه کلفگان این ولایت به خاک سپرده شدند.
شماری از اعضای خانواده‎های این افراد در مراسم خاکسپاری آنان به بی‎بی‎سی گفتند که حدود ۸۰ نفر از ساکنان این منطقه در شش ماه گذشته در ایران اعدام شده‎اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر