۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۰, سه‌شنبه

شش جوان ایرانی به جرم ساختن کلیپ بازداشت شدند





شش جوان ایرانی که اقدام به ساخت کلیپی با آهنگ «فارل» در کوچه‌های تهران و پشت بام منازل نموده بودند، از سوی نیروی انتظامی تهران بازداشت شدند.
پلیس تهران در گزارشی به صدا و سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرد که این جوانان تحت عنوان بازیگری اغفال شدند، این در حالی است که پیشتر یکی از اعضای این گروه در گفتگو با رسانه های مستقل اعلام کرده بود به صورت گروهی تصمیم به ساخت آن کردند.
در ویدیویی که از سوی صدا و سیما منتشر شده است اشاره ای به اسامی بازداشت شدگان نشده و چهره آنها پشت به تصویر نمایش داده می شود و آنها در مقابل پرسش های گزارشگر ادعا می کنند که از سوی یک کارگردان اغفال شده اند.
موزیک ویدیو این جوانان در طی ماه های اخیر یکی از ویدیوهای پربازدید در شبکه های اجتماعی بوده است.
گفتنی است، نسخه اصلی این ویدیو که پیشتر در رسانه ها منتشر شده بود از وب سایت یوتیوب حذف شده است، اما نسخه های دیگر آن همچنان وجود دارد.
سردار حسین ساجدی نیا در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزییات این خبر اعلام کرد: در پی پخش کلیپ مبتذلی در فضای مجازی که باعث جریحه دار شدن عفت عمومی شد؛ شناسایی عاملان تهیه آن در دستور کار پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.
وی افزود: با انجام یک سلسله اقدامات پلیسی – اطلاعاتی و پس از هماهنگی با مقام قضایی تمام متهمان در کمتر از ۶ ساعت شناسایی و دستگیر شدند. این در حالی است که در کلیپ منتشر شده از سوی گروه مذکور اسامی برخی دست اندرکاران آن درج شده بود و نیاز به اقدامات اطلاعاتی جهت شناسایی وجود نداشته است.
رییس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه متهمان سه پسر و سه دختر هستند، اظهار کرد: آنان ضمن اعتراف به اقدامات مجرمانه خود بیان کردند: ما توسط یک زن (از دستگیر شدگان) و یک مرد اغفال شدیم و آنان با وعده خوانندگی و هنرپیشه شدن ما را مجاب به انجام این کار کردند ضمن اینکه بدون اجازه ما تصاویر را در شبکه‌های مجازی پخش کردند.
این مقام انتظامی گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در آخرین مرحله از عملیات خود عامل اصلی که “س.س” نام داشت و اقدام به تهیه و انتشار این کلیپ مبتذل در فضای مجازی کرده بود را دستگیر کردند.
گزارش صدا و سیمای جمهوری اسلامی در این رابطه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر