۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۰, سه‌شنبه

ورود دادگاه ویژه اصل ۴۹ به پرونده شهروندان بهایی ایول





پرونده منازل شهروندان بهایی روستای «ایول» که مصادره و تخریب شد در دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی بازبینی می‌شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سال ۱۳۶۲ نزدیک به ۲۵ خانوار بهایی از منازل و املاک خود در روستای «ایول» بیرون رانده شدند.
این شهروندان بهایی از‌‌‌ همان زمان نسبت به این رفتار در مراجع قضایی شکایت نمودند تا بتوانند مجددا به منازل و املاک خود بازگردند اما نیمی از املاک ایشان تصرف شده و نیم دیگر هرساله توسط مالکان اصلی کاشت و برداشت می‌شد تا اینکه افراد محلی در سال ۱۳۸۹ تمام خانه‌های بهائیان، انبار کاه و طویله را تخریب نمودند و زمین را کاملا مسطح کردند.
مالکان بهایی مجددا شکایتی در مراجع قضایی مطرح نمودند که این پرونده نیز همچنان در شعبه ۸ دادگاه تجدیدنظر استان در جریان است.
در این بین با گزارش افراد محلی به دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی، که وظیفه مصادره اموال و املاک وابستگان به رژیم گذشته را بر عهده دارد قرار است مجددا پرونده شهروندان بهایی روستای «ایول» توسط قاضی این دادگاه ویژه بررسی شود.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: «روستائیان محلی که به زمینهای بهاییان چشم دارند به دادگاه ویژه گزارش کرده‌اند که صاحبان این عراضی ایولی‌های بهایی هستند که به اسرائیل و آمریکا و انگلیس رفته‌اند. از آنجا که صاحبان این املاک همگی در ایران هستند و در صدد جمع آوری سند و مدرک مالکیت زمین‌هایشان شاید موفق شوند نظر قاضی را تغییر دهند و املاک خود را پس بگیرند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر