۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۱, چهارشنبه

حسن جوانی در دهمین روز از اعتصاب غذا





حسن جوانی زندانی سیاسی کهنسال و بیمار زندان بندرعباس در اعتراض به شرایط نگهداری خود از ۱۰ روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانی سیاسی ۵۷ ساله زندان بندرعباس که از عارضه قلبی، مشکلات پروستات و همروئید رنج می‌برد، ۱۰ روز پیش از بند ۱۲ زندان مرکزی بندرعباس به بند ۲ این زندان که از آمار بالا و شرایط بهداشتی نامناسب برخوردار است منتقل شد و دست به اعتصاب غذا زد.
وی اعتصاب غذای خود را از روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز کرده و هم اکنون با توجه به بیماری‌هایی که ذکر شد در شرایط نامناسبی بسر می‌برد.
حسن جوانی که سابقه بازداشت و زندان‌های طولانی مدت در دهه شصت را داشته است، این‌بار در مهر ماه ۱۳۹۰ بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و هواداری از یکی از گروههای اپوزیسیون به ۱۰ سال حبس در تبعید زندان بندرعباس محکوم شد و این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.
گفتنی است، همجرم وی محمدرضا (میثم) حسینی نیز در‌‌‌‌ همان شعبه به تحمل ۲ سال حبس در تبعید زندان مرکزی بندر عباس محکوم شد که در مهرماه سال گذشته با پایان دوران محکومیت خود از این زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر