۱۳۹۳ اردیبهشت ۳۱, چهارشنبه

موافقت مسئولان با انتقال آیت مهرعلی‌بیگلو و پایان اعتصاب غذای وی





در پی موافقت مسئولان دادگستری و زندان مرکزی تبریز با انتقال آیت مهرعلی‌بیگلو به زندان محل سکونت‌اش وی به اعتصاب غذای خود پایان داد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر ایران، آیت مهرعلی‌بیگلو، زندانی سیاسی آذربایجانی که از روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۳ در اعتراض به آزار و اذیت زندانیان سیاسی و خانواده‌هایشان از جمله مخالفت مسئولان با انتقال زندانیان به شهر محل سکونت خود دست به اعتصاب غذا زده بود، امروز ۳۱ اردیبهشت ماه و پس از ۳۷ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.
وی در تماس تلفنی کوتاهی با خانواده‌ی خود ضمن اعلام این مطلب گفته است که: «سرانجام شورای زندان مرکزی تبریز با انتقال وی به زندان جلفا موافقت کرده و وی به همین دلیل و با توجه به درخواست‌های متعدد خانواده‌ی خود، فعالان سیاسی و مدنی به اعتصاب غذای خود پایان داده است.»
این عضو زندانی «یئنی‌گاموح» هم‌چنین افزوده است که: «این تنها یکی از مطالبات وی بوده و در صورت عدم عمل مسئولان به این تعهدشان و عدم رسیدگی به سایر خواسته‌هایش سکوت نخواهد کرد.»
در پی پیگیری‌های خانواده‌ی آیت مهرعلی‌بیگلو، دادستان تبریز نیز موافقت خود را با انتقال وی به زندان جلفا اعلام کرده است. گفتنی است آیت مهرعلی‌بیگلو به دلیل اعتصاب غذای طولانی مدت دچار ضعف مفرط جسمانی شده و با کاهش شدید وزن روبه‌روست.
وی در روزهای اخیر از شدت ضعف توان ایستادن را نیز از دست داده بود. علی‌رغم وضعیت وخیم جسمی، وی تاکنون به بهداری زندان منتقل نشده و از درمان مناسب محروم بوده است.
آیت مهرعلی‌بیگلو در اعتراض به تهدید، احضار و دستگیری اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و نیز آزار و اذیت مضاعف آنان از جمله تبعید زندانیان سیاسی، عدم موافقت با انتقال زندانیان سیاسی به شهر محل سکونت‌شان، تفتیش منازل زندانیان به طرزی خشن و ایجاد رعب و وحشت در منازل آنان و نیز عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده بود.
شایان ذکر است، دکتر لطیف حسنی دبیر کل «یئنی‌گاموح» نیز که در زندان مرکزی تبریز محبوس است از روز ۲۸ اردیبهشت ماه در اعتراض به ممانعت مسولان از انتقال‌ وی به شهر محل سکونتش، کرج، دست به اعتصاب غذا زده است. دکتر حسنی پیش‌تر یک بار دچار سکته‌ی قلبی شده و همین مساله موجب نگرانی در رابطه با اعتصاب غذای وی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر