۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

محاکمه محمد نوری، بدون حضور وکیل و هیات منصفه





محمد نوری، درویش ملبس به لباس روحانیت، در دادگاه ویژه روحانیت ساری محاکمه شد.
به گزارش مجذوبان نور، محمد نوری، از دراویش روحانی ساکن ساری، تحت عناوین اتهامی «ورود به فرقه دراویش با لباس روحانیت» و «شرکت در مجالس درویشی در تهران و شهرستان‌ها» در دادگاه ویژه روحانیت ساری با قضاوت آقای میرعماد محاکمه شد.
محمد نوری در ارتباط با جلسه دادگاه خود به مجذوبان نور گفت: در جلسه دادگاه برای اولین بار متن کامل کیفر خواست اتهامی برای من خوانده شد و غیر از قاضی و نماینده دادستان شخص دیگری به عنوان مدافع در جلسه حضور نداشت. این درویش روحانی با بر شمردن بعضی موارد دیگر مطرح در کیفر خواست همچون «اتهام تامین مالی توسط فرقه مذکور» و «ارتباط قطب فرقه با سران فتنه و بیگانگان» تمامی آن‌ها را واهی و دروغ خواند.
در این کیفرخواست از وزارت اطلاعات، اداره امور اجتماعی سپاه، واحد اطلاعات سپاه و دادسرای ویژه روحانیت به عنوان شاکیان این درویش روحانی یاد شده است.
محمد نوری پیش‌تر به مجذوبان نور از احضارهای پیاپی خود به نهادهای مختلف امنیتی خبر داده و اعلام کرده بود در این بازجویی‌ها تهدید به خلع لباس شده است. وی گفته بود: در یکی از این احضار‌ها یک مقام مسئول به وی پیشنهاد داده بوده است در صورت ادعای قطبیت، مورد حمایت حکومت قرار خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر