۱۳۹۳ خرداد ۷, چهارشنبه

لغو دادگاه هفت زندانی اهل‌سنت پس از ۴ سال و نیم بلاتکلیفی





جلسه رسیدگی به اتهامات ۷ زندانی اهل‌سنت زندان رجایی شهر که از چهار سال و نیم پیش بصورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می‌شوند لغو شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خسرو بشارت، کامران شیخه، انور خضری، سید داوود عبدالهی، ایوب کریمی، سیدقاسم آبسته و ماموستا فرهاد سلیمی که از چهار سال و نیم پیش بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برند قرار بود در روز یک‌شنبه ۴ خرداد ماه مورد دادگاهی قرار بگیرند.
یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «این جلسه دادگاه به علت غیبت نماینده وزارت اطلاعات و وکلای تسخیری لغو شد و جلسه دادگاه این ۷ زندانی اهل‌سنت به زمان دیگری موکول شد. این تاخیر در روند رسیدگی به اتهامات این هفت زندانی عقیدتی کاملا تعمدی است و مسئولان امنیتی چون هیچ مدرکی در محکوم کردن این ۷ نفر ندارند، هربار بدلیلی دادگاه را به تعویق می‌اندازند. این هفت زندانی عقیدتی اکنون بیش از ۴ سال و نیم است که بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برند و مدت زیادی را هم در سلول انفرادی گذرانده‌اند.»
وی هم چنین در ادامه گفت: «در طی جلسه دادگاه متاسفانه دفتر دار شعبه ۲۸ (سید مجتبی) به این هفت زندانی اهل‌سنت توهین و ناسزا کرده و…»
فرهاد سلیمی، داود عبداللهی، انور خضری، قاسم آبسته، خسرو بشارت، کامران شیخه و ایوب کریمی در بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلول‌های انفرادی در اداره اطلاعات ارومیه منتقل و هشت ماه را در این بازداشت‌گاه و بصورت یک نفره نگهداری شدند.
ایشان سپس به زندان اوین منتقل و مدت شش ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین بسر بردند.
این هفت زندانی اهل سنت پس از شش ماه انفرادی در زندان اوین به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل و پس از ۲۰ روز نیز در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ از آنجا به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر