۱۳۹۳ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

تعطیلی کارخانه ذوب‌آهن اردبیل ۲۷۵ کارگر را بیکار کرد





کارخانه ذوب‌آهن اردبیل از روز دوشنبه ۱۲ خردادماه تعطیل شد و بیش از ۲۷۵ کارگر این واحد تولیدی بزرگ بیکار شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، کارخانه ذوب‌آهن اردبیل در محدوده شهرستان نمین استان اردبیل قرار دارد و تا پیش از تعطیلی در سه شیفت کاری فعالیت می‌کرد.
این کارخانه یکشنبه شب ۱۱ خردادماه از پذیرش کارگران شیفت شب خودداری کرد و از روز دوشنبه نیز کارگران با مراجعه به کارخانه با درب بسته روبه‌رو شدند.
مرتضی مقدم، دبیر خانه کارگر و نماینده اردبیل در مجلس، تعطیلی این کارخانه را «غیرمنتظره و بدون اعلام دلایل آن» عنوان کرد.
وی گفت پیش از ظهر روز دوشنبه تعدادی از کارگران کارخانه ذوب‌آهن اردبیل در مقابل اداره کار شهرستان اردبیل تجمع و خواستار رسیدگی به مشکلات خود شده‌اند.
به‌گفته مرتضی مقدم، کارخانه ذوب‌آهن اردبیل تا پیش از تعطیلی نیز به مدت چهار ماه، دو ماه از سال ۹۲ و دو ماه از سال جاری، حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده بود و عیدی و اضافه کار آن‌ها نیز از سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است.
افزون بر این طی شش ماه گذشته حق بیمه کارگران این کارخانه نیز پرداخت نشده و حتی فهرست بیمه نیز برای آن‌ها رد نشده است.
پیش از این، در پایان سال گذشته، مقصود محجوری، رئیس انجمن صنفی کارگران این کارخانه و دو تن دیگر از اعضای این انجمن به نام‌های حسن رونقی و اصغر بابا‌زاده به دلیل آنچه «پیگیری مطالبات صنفی کارگران» عنوان می‌شد، اخراج شدند.
تقی بهرامی، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اردبیل در اسفندماه گذشته مهم‌ترین مشکل این کارخانه را در بخش صادرات و سرمایه در گردش عنوان کرده و اعلام کرده بود که با کشورهای اروپایی قراردادهایی داشته‌اند که به دلیل مشکلات، امکان صادرات به این کشورها فراهم نشد.
وی بهمن‌ماه گذشته نیز اعلام کرده بود که کارخانه ذوب‌آهن اردبیل به دلیل «بی‌مهری مسئولان و عدم پرداخت به موقع سرمایه در گردش در سال‌های گذشته» تنها با ۲۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر