۱۳۹۳ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

کارگران پیمانی پتروشیمی شازند تجمع کردند





بیش از ۵۰ کارگر پیمانی پتروشیمی شازند اراک در اعتراض به شیوه اجرای قانون طرح طبقه بندی مشاغل مقابل ساختمان اداری این واحد تولیدی تجمع کردند.
یکی از نمایندگان کارگران در تشریح علت این اعتراض صنفی که ساعت ۸ صبح دیروز (یکشنبه ۱۱ خرداد) برگزار شد، به ایلنا گفت: قانون طرح طبقه بندی مشاغل که پیش از آغاز سال جاری در پتروشیمی شازند اجرا شده،موجب تبعیض مزدی میان کارگران پیمانی و قرارداد مستقیم شده است.
به گفته وی، پس از گذشت ۲ ساعت از این تجمع اعتراضی، کارگران برای گفت‌وگو با کارفرما وارد ساختمان اداری شده و قول هایی نیز به آنان داده شده است.
این نماینده کارگری با اشاره به اشتغال نزدیک به دو هزار کارگر پیمانی و حدود ۷۰۰ کارگر قرارداد مستقیم در پتروشیمی شازند، تصریح کرد: قانون طرح طبقه بندی مشاغل که گفته می شد به قصد کاهش شکاف مزدی کارگران پیمانی و قرارداد مستقیم اجرا می شود، عملا تبعیض مزدی میان این دو گروه از کارگران را بیشتر کرده است.
وی افزود: اجرای قانون طرح طبقه بندی مشاغل در پتروشیمی شازند به افزایش چهارصد هزار تومانی حقوق کارگران قرارداد مستقیم منجر شده، اما حقوق کارگران پیمانی افزایش چندانی نداشته است.
این نماینده کارگری در پایان اظهار کرد: همچنین حقوق کارگران پیمانی با سابقه کار بیش از ۲۰ سال از حقوق کارگران پیمانی کم سابقه افزایش کمتری داشته که تعجب برانگیز است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر