۱۳۹۳ تیر ۲۲, یکشنبه

محکومیت محمد نوری به خلع دایم لباس روحانیت





محمد نوری، درویش روحانی از سوی دادگاه ویژه روحانیت به خلع دایم لباس روحانیت محکوم شد.
به گزارش مجذوبان نور٬ محمد نوری، از دراویش گنابادی ساکن ساری، چندی پیش به اتهام «ورود به فرقه دراویش با لباس روحانیت» و «شرکت در مجالس درویشی در تهران و شهرستان‌ها» در دادگاه ویژه روحانیت ساری محاکمه شده بود.
محکومیت نوری توسط میرعماد قاضی دادگاه ویژه روحانیت مازندران صادر شده است. در بخشی از رای محکومیت وی آمده است: «به جرم هتک حیثیت و اعمال خلاف شرع روحانیت و به واسطه جذب به دراویش گنابادی و شرکت در جلسات تهران و شهرستان‌ها، طبق بند ب ماده ۱۳، رعایت ماده ۱۸ و ۴۳ و ۱ آئیین نامه دادسرای دادسرای دادگاه‌های ویزه روحانیت رای به محکومیت دائم به خلع لباس روحانیت و قطع مزایای حوزوی داده، لیکن مواد ۴۶، ۴۸، ۴۹، ۵۰، ۵۲، ۵۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۹۲ قرار تعلیق اجرای مجازات مذکور به مدت ۵ سال را صادر می‌نماید».
نوری در اعتراض به حکم صادر شده به مجذوبان نور گفت: «اولا در مورد این حکم باید بگم که مزایای حوزوی بنده از سال‌ها پیش قطع شده، در ثانی ما هم برای حفظ این مملکت جنگیدیم، من برادر دو شهید هستم، توی همین حوزه‌ها درس خوندم و مغایرتی با درویشی ندیدم، اما وقتی قاضی پرونده هنگام ابلاغ حکم با حالت نصیحت به من می‌گوید «اگر یک روحانی در جلسات یهودی و مسیحی شرکت کند، آیا به حیثیت روحانیت خدشه وارد نکرده؟» دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر