۱۳۹۳ تیر ۲۲, یکشنبه

وجود بیماریهای عفونی مختلف بین ساکنین گرمخانه های تهران





 اغلب کارتن خوابهای شهر دچار بیماریهای هیپاتیت، سل و ایدز هستند و امکانات درمانی کافی برای آنان وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، رضا بتو، قائم مقام سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران که این خبر را اعلام کرده درباره بیماری‌های شایع بین مراجعان به گرمخانه‌ها گفت: غالب مددجویان تنها یک بیماری‌ ندارند و معمولا از یکی از بیماری‌های عفونی و مسری مانند سل، HIV+، هپاتیت و زخمها و بیماری‌های پوستی رنج می‌برند. البته در بین آنها افرادی هم حضور دارند که سالم هستند و خودمراقبتی می‌کنند.
وی درخصوص درمان این بیماران، گفت: هر سال مبالغ هنگفتی را در سامان‌سراها و مددسراها برای درمان این بیماران هزینه می‌کنیم. درباره هزینه سرانه افرادی که شب‌ها در گرمخانه‌ها می‌مانند، نیز شهرداری برای این افراد طی شبانه روز ۵ هزار تومان هزینه می‌کند که البته این رقم جدای از هزینه‌های عمرانی و نگهداری مجموعه است که بر عهده شهرداری تهران است.
وی با اشاره به اینکه فعلا برنامه ای برای تشخیص و شناسایی اینگونه بیماران از سوی سازمان رفاه و خدمات شهرداری وجود ندارد، گفت: برای تفکیک و جدا سازی این بیماران علاوه بر اینکه تکلیف قانونی نداریم، این کار را غیر اخلاقی نیز می دانیم.
گفتنی است بیمارستانهای تهران از همکاری با شهرداری در خصوص درمان کارتون خوابها سرباز می زنند و این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. به گفته رضا بتو تنها بیمارستانی که در این زمینه همکاری می‌کند، بیمارستان امام حسین است و یکی از مهمترین مشکلات انتقال این بیماران از گرمخانه‌های نقاط مختلف شهر مانند اسلامشهر، لویزان، خاوران و بهمن به این بیمارستان می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر